kernel 2.6.0 and cdrecord howto

DJ Art djart at linux.gr
Fri Jan 23 03:18:10 EET 2004

On Friday 16 January 2004 14:56, John Salatas wrote:
> Kalimera se olous,
> exei dokimasei kaneis me ton 2.6.0 na grapsei cds/dvds?
> Yparxei kati diaforetiko? Ti ginetai me ta frontends gia to cdrecord
> (k3b,xcdroast,klp)?
> Kanena readme/howto/whatever?
>
> Thanks

έχω τον 2.6.1. Έχω βγάλει το scsi emulation και δουλεύω με κανονικό
ide-cd. Στο cdrecord δίνω παράμετρο dev=/dev/hdc

Το cdrecord που έχω στο σύστημά μου είναι το 2.01a19, το οποίο όμως το
είχα κάνει compile πριν περάσω τον 2.6.x πυρήνα.

Τόσο αυτό, όσο και τα frontends δουλεύουν μια χαρά, έχω όμως την
εντύπωση πως ακόμα το cdrecord δεν είναι και τόσο 2.6 friendly.

Στην έκδοση a25 του cdrecord, έχει προστεθεί functionality για να
υποστηρίζει το ATA interface του 2.6 "καλύτερα", παρόλα αυτά στη λίστα
του cdrecord βλέπω αρκετά bug reports που έχουν να κάνουν με
ασυμβατότητες με το 2.6 ή τα headers του 2.6 πυρήνα κ.ο.κ.

Είδωμεν. Τον Schilling τον έχει πιάσει μια ξεροκεφαλιά τώρα τελευταία
και τα έχει βάλει με τους kernel developers επειδή στο 2.6 παραγκώνισαν
το scsi-emulation και γράψανε το ATA layer από την αρχή και χωρίς
backwards compatibility.
Ο Linus λέει πως το scsi-emulation είναι πλέον obsolete και δεν
συνίσταται για χρήση, για αυτό κάποια στιγμή είχε κάνει ο ίδιος submit
ένα patch στο cdrecord για να υποστηρίζει ATA devices.

Αν κάνω compile τα cdrtools στο 2.6.x (αν και το /usr/include/linux/ μου
περιέχει τα headers του 2.4.24), θα στείλω κι άλλο e-mail.

Προς το παρόν, μέχρι και το cdrecord 2.01a24, κάτι τέτοιο θα είναι OK
για να γράφεις cds:

cdrecord -v dev=/dev/hdc speed=12 driveropts=burnfree -data -dao
TADE.iso

Το k3b συνεργάζεται με ATA devices.

Αυτό που δεν συνεργάζεται και δεν πρόκειται να συνεργαστεί καθόλου με
ATA devices είναι το cdrdao επειδή έχει σταματήσει το development του.

Εν συντομία, έχουμε πρόβλημα. Το cdrdao μπορεί να ήταν αρχαίο, αλλά εγώ
το χρησιμοποιούσα για CUE/BIN (=warez) images (RAW data σε 2352 track
mode) και για exact copy των audio cds (TOC file auto-generation από το
πρωτότυπο cd) σε συνδυασμό με το cdparanoia.

Αυτά τα πράγματα το cdrecord δεν τα υποστηρίζει. Π.χ. όταν θές να
γράψεις με cuefile δεν υποστηρίζει άλλο mode πέρα από το -dao. Και
συνήθως όταν έχεις CUE/BIN images, το bin είναι σε raw 2352 track
μορφή, που σημαίνει ότι δεν θες dao mode, αλλά raw96r.

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>

Q: Εθελοντής ή θεατής ?
A: Ιδιοκτήτης! ;-)