RE: διαφορές σε latency σε γραμμές ADSL

Βασιλειου Σπυρος svasil at wirenet.gr
Tue Dec 28 13:43:52 EET 2004

> Καλημέρα + χρόνια πολλά.

Καλημερα και σε σενα και χρονια πολλα.

> [...]
> στόχο (mailgate.forthnet.gr), οι τρεις γραμμές μου έχουν round trip
> κάτω των 20ms, ενώ η τέταρτη έχει σταθερά γύρω στα 43ms.
>
> Αυτό πώς μπορώ να καταλάβω πού οφείλεται; Όλες οι γραμμές είναι του
> ίδιου ISP (Forthnet) και λειτουργούν κατά τα άλλα μια χαρά. Μία
> συγκεκριμένη φαίνεται πάντα πιο αργή, χωρίς όμως να έχει καμμιά
> ιδιαίτερη τεχνική διαφορά με τις άλλες (όλες είναι πάνω σε ISDN
> γραμμές, χρησιμοποιούν το JetSpeed 520i για modem, έχουν τα ίδια NAT
> rules, τρέχουν την ίδια έκδοση Debian, έχουν ακόμα και τις ίδιες κάρτες

Επειδη τυγχανω και μεταπωλητης της Forthnet και υποστηριζω τεχνικα την ιδια
η απαντηση ειναι απλη. Καθε περιοχη (ζωνη κατα BBRAS) εχει και ενα κεντρο
ADSL
που καθεται πανω στο τηλεφωνικο κεντρο του ΟΤΕ. Οι μαρκες που παιζουν μεσα
στον
ΟΤΕ ειναι Intracom (θειος Κοκκαλης), Siemens, Alcatel και καποια κορεατικα
τελευταια
για τα οποια δεν γνωριζω μαρκα. Καθε γραμμη που ξεκινα απο τα σημεια σου
καταληγει
σε κεντρα του ΟΤΕ. Με την σειρα τους αυτα συνδεονται κεντρικα στο (ας το
πουμε
για χαριν ευκολιας ετσι) κεντρικο σημειο όλων των γραμμων ADSL. Υπαρχουν
(προς
το παρον) μονο  δυο τετοια. Ενα στην Αθηνα και ενα στην Θεσσαλονικη (Νοτια
και Βορεια
Ελλαδα). Με την σειρα τους ο καθε ISP συνδεεται πανω σε αυτα τα κομβικα
σημεια με γραμμες ATM ή αναλογες υψηλου bandwidth ωστε να εξυπηρετει τους
πελατες.
Στην περιπτωση της Forthnet και ειδικα για την Αθηνα υπαρχουν 2 γραμμες των
155Mpbs
(δεν παιρνω και ορκο οτι ειναι αληθεια αυτο!)
Πισω απο την γραμμη ΑΤΜ καθονται καποια DSLAM τα οποια μετατρεπουν τις
"κλησεις ADSL"
(παλι για χαρη ευκολιας το λεω αυτο) και ειναι κατι σαν routers. (το
τελευταιο ισχυει
οπου εχει αμεση επαφη με το δικτυο των ADSL γραμμων διοτι αλλου γινονται
αλλιως τα connections)
Βαλε στο υποψιν οτι η Forthnet εχει και κομβικα σημεια σε Κωλετη, Πειραια,
Ιλισια, και σε
αλλα σημεια που πιθανον να μιλανε με το εκαστοτε τοπικο τηλεφωνικο κεντρο
αμεσα!

Βλεπεις λοιπον οτι ειναι ενα αναμικτο δικτυο απο πολλα και διαφορετικα
πραγματα στο οποιο
δυσκολα βλεπεις τι φταιει. Στην περιπτωση σου χοντρικα θα ελεγα οτι απλα τα
τρια σημεια
μιλανε με ιδια κεντρα ΟΤΕ και πεφτουν σε κοινο σημειο Forthnet και το
τεταρτο ισως μιλαει
με ιδιο κεντρο ΟΤΕ αλλα διαφορετικα σημεια Forthnet, ή με διαφορετικα κεντρα
ΟΤΕ και ιδιο
Forthnet.

Και οπως λεει και ο λαος μας "φεξε μου και γλυστρισα"

Η συντομη απαντηση καπου αλλου φιλου "Απο την στιγμή που εμπλέκεται
ο ΟΤΕ το φαινόμενο είναι εξ ορισμού χαοτικό, οπότε δεν μπορούμε
να βγάλουμε κανένα συμπέρασμα :)" είναι μεν σωστη αλλα την επεκτεινα
ωστε να μην βγαζουμε απεξω και τους ISP διοτι φταινει και αυτοι!

Φιλικα
Σπυρος