Provlima me alagi sklirou diskou

Πιστιόλης Κωνσταντίνος kpistiol at otenet.gr
Mon Dec 27 15:16:24 EET 2004

Την Mon, 27 Dec 2004 13:23:21 +0200,ο(η) Βασιλείου  Άγγελος
<angvasile at sch.gr> έγραψε/wrote:

> Exo sto kompiouter mou dio sklirous diskous enan 80G Maxtor me ta XP kai
> enan 30G Quantum me Suse 9.1 epidi asxoloume me video capture kai DVD
> thelo megalo xoro apothikefsis etsi apofasisa na balo enan akoma skliro
> 80G stin thesi tou Quantum alla na exo kai to Suse.Otan ekana thn allagh
> kai piga na xekiniso to PC me evgale se grup.
> Mallon to programa pou bootari to pc htan ston Quantum.Ti mporo na kano
> tora;

Να υποθέσω ότι το grup ήταν στο mbr του 80άρη Maxtor με τα XP και οι
δίσκοι IDE;;;;
Εσύ θέλεις να αντιγράψεις τα partitions 30άρη στον καινούργιο και να
βάλεις τα
υπόλοιπα 50 σε νέα κατάτμηση, ή να μεγαλώσεις κάποια από τις κατατμήσεις
του Linux;

Εγώ θά έβαζα τον καινούργιο δίσκο σε μια τρίτη θέση (πχ. θα έβγαζα το
cdrom)
και τους παλιούς όπως ήταν. Τώρα θα ξεκίναγε linux. Από κεί θα έφτιαχνα τα
Partitions του νέου δίσκου με παρόμοιο τρόπο με τον 30άρη. Ξεκινώντας με
άλλο λειτουργικό
(πχ. knoppix, μικρό linux ή CD εγκατάστασης) ή πρόγραμμα (norton ghost,
partition magic) θα αντέγραφα τα partitions του 30άρη στα αντίστοιχα
partitions του καινούργιου.
Μετά βάζεις το νέο δίσκο στη θέση του 30άρη και κανένα πρόβλημα

Προσοχή, για να αντιγράψεις ένα partition ως έχει πρέπει να έχει το ίδιο
μέγεθος
με το αρχικό, οπότε αν θές να το βάλεις σε μεγαλύτερο partition (δεν το
έχω κάνει
ποτέ για Linux) το βάζεις αρχικά σε ένα ίδιο Partition και το μεγαλώνεις
μετά με
partition magic.

Για να αντιγράψεις partition από linux ως έχει δες την εντολή dd.
(πχ. dd if=/dev/hdb3 of=/dev/hdc3)
Ξέρει κανένας πώς αντιγράφεις partition σε μεγαλύτερο partition;
Προκειμένου για ext2, ext3 κλπ. υπάρχει πρόβλημα να αντιγράψεις
μόνο τα αρχεία (cp, dump);?

Ελπίζω να βοήθησα
Κώστας