τα παιδία παίζει

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Dec 14 13:52:01 EET 2004

On 2004-12-14 10:17, Φρίξος Κοψαχείλης <tachyon at vivodinet.gr> wrote:
>O/H Giorgos Keramidas έγραψε:

> Εξαιρετικά δύσκολο να βρεις broken πακέτο αν δε χρησιμοποιείς το ~
> repository. Σα να λέμε "μα είναι δυνατόν να υπάρχουν χαλασμένα πακέτα
> στο Debian unstable????? Πφφφφφφφ!"

Ποτέ μη λες ποτέ :-)

> Είδες τι σου κάνει η ενασχόληση με FreeBSD...?
> :PPPPPPP

Παίζει κι αυτό ένα ρόλο.  Οι δύο μοναδικές επιλογές που 'βλέπω' να έχουν
κάποιο νόημα είναι:

  1) Ένα mega-tool που ξέρει τα πάντα και κάνει τα πάντα.  Οπότε το
     revdep-rebuild πρέπει να είναι μέρος του emerge, το οποίο
     π.χ. ενεργοποιείται όταν περνάς τα options -r ή -R.

  2) Πολλά μικρά εργαλεία με συνεπή ονοματολογία:

	pkgsync
	pkgadd
	pkgremove
	pkgupdate
	pkgconfig

Ακριβώς επειδή είναι πολλά, είναι αναγκαίο να είναι ομοιόμορφα τα
ονόματα.  Αλλιώς δεν υπάρχει προφανής τρόπος με τον οποίο να ξέρει
όποιος δει τη λίστα με τα ονόματα 50 εντολών ποιές από αυτές έχουν σχέση
με πακέτα, π.χ. με τα εργαλεία που παρέχει το ίδιο το UNIX:

	% apropos pkg

> Υπάρχει manpage για το emerge...:-?

Το οποίο έχει αντιγράψει σχεδόν ολόκληρο κάποια ευγενική ψυχή στο output
της --help επιλογής.  Κάποιοι από εμάς δε δουλεύουμε μόνο σε μηχανήματα
που είναι κάτω από το γραφείο μας το κουτί τους.  Το να τυπώνει η εντολή
`emerge -h' σχεδόν 300 γραμμές κείμενο μπορεί να σκοτώσει πολύ γρήγορα
και αποδοτικά ένα ssh connection που έχει λίγο lag :-)

> Το base_layout εδώ και αρκετά revisions βγάζει εξ'ορισμού το χρώμα από
> την κονσόλα.

Το baselayout αλλάζει τα _init_ _scripts_.  Εγώ μιλάω για την ξεροκέφαλη
εμμονή του emerge να τυπώνει σε ΦΩΤΕΙΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ χρώμα τα μηνύματα λάθους
του και σε χρωματισμούς γύφτικης λατέρνας όλα τα άλλα.  Βέβαια πλέον έχω
μάθει να βάζω πάντα στο τέλος ένα `col -b' για να κάνω strip τα χρώματα,
αλλά δεν παύει να είναι ηλίθιο.  Πρέπει κάθε φορά που τρέχω κάποιο
gentoo tool (κι όχι π.χ. gnu tool) να θυμάμαι να βάζω στο τέλος κάτι σαν:

	# emerge search foo | col -b | less

Κουραστικό, βαρετό, σπαστικό κι ότι άλλο θες.  Γιατί να γράφω εκατό
φορές ότι δεν θέλω να δω χρώματα και να μη γράψω μια και καλή:

	# export TERM=vt220

Το TERM είναι ο τρόπος με τον οποίο σε ένα UNIX σύστημα ο χρήστης
δηλώνει τι τύπου τερματικό έχει, παραπέμποντας τα προγράμματα μέσω αυτού
στο termcap ή terminfo database για λεπτομέρειες.  Αν στο termcap ή
terminfo δε λέει ότι το τερματικό έχει χρώματα, τότε ΔΕΝ έχει χρώματα.

Δικιολογίες του στυλ "μα μπορείς να το κάνεις disable" δεν είναι
αποδεκτές.  Άσε που δε μπορείς, δηλαδή, αλλά λέμε τώρα :-)

> Δηλαδή το /etc/init.d/script start | stop | status κλπ δε σου θυμίζει
> καθόλου το Debian?

Ναι αμέ.  Χάρηκα μόλις είδα ότι παίζει.  Ευτυχώς που το κράτησαν και δεν
έκαναν καμιά άλλη "μοντέρνα" βλακεία του στυλ:

	rc-service --start FOO
	rc-service --stop FOO
	rc-service --restart FOO
	[...]

Πάλι καλά να λες! :-)

> Αυτό γιατί είναι τόσο τρομερό, εφόσον ελέγχονται από το Portage?
> Partition sizing concerns? (Just asking...)

Flexibility concerns.  Έχω κακομάθει στην έννοια ενός "βασικού
συστήματος", που έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει boot σε multiuser
mode, και "όλων των άλλων" προγραμμάτων.

Γι' αυτό όντως μπορεί να με κατηγορήσει κάποιος ότι είμαι φανερά
επηρεασμένος από το BSD.  Δεν είναι μόνο το BSD που δεν πετάει το σύμπαν
στο /usr, αλλά θα δεχτώ ότι εγώ από αυτό επηρεάστηκα :P