linux & netbsd nfs system

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Dec 9 16:27:40 EET 2004

On 2004-12-09 16:16, Mario Saturno <blade at teilam.gr> wrote:

> Υπάρχουν πολλοί nfs clients? Εγώ δεν βρήκα κάτι άλλο εκτός από το
> nfs.sourceforge.net κι ένα precompiled pkg ονόματι nfsshell.tgz το οποίο
> ακόμη δεν δοκίμασα όμως.. αλλά νομίζω πως είναι για άλλη δουλειά.

Δεν υπάρχουν "πολλοί" με την έννοια των distributions (κάθε client να
έχει δικά του χαρακτηριστικά, δικά του features, κλπ).  Αυτό που εσύ
ονομάζεις ``nfs client'' είναι απλώς κάποια userland tools που στήνονται
ως πακέτο σε ένα Linux σύστημα και χρησιμοποιούν την υποστήριξη NFS που
έχει ο πυρήνας (όπως λέει και στο nfs.sourceforge.net ``NFS Versions 2,
3, and 4 are supported on 2.6 and later kernels'').

Στο site δεν το ονομάζει nfs-clients, ακριβώς για να μην μπερδεύεται η
κατάσταση με την λογική NFS server - NFS client που χρησιμοποιείται στο
mounting των filesystems.

Όλα αυτά που λέει στο nfs.sourceforge.net είναι χρήσιμα, αλλά ισχύουν
μόνο από τη Linux μεριά.

Στο BSD σου το NFS κι όλα τα εργαλεία που το χρησιμοποιούν είναι
ενσωματωμένα στο βασικό σύστημα.

Αν σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις το BSD ως NFS server, θα χρειαστεί να
ενεργοποιήσεις κάποια από τα NFS userland daemons (rpc.statd, rpc.lockd,
nfsd).  Αν πρόκειται να το χρησιμοποιήσεις μόνο ως NFS client (το οποίο
θα κάνει mount file systems τα οποία γίνονται export από ένα Linux NFS
server) δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα.  Απλώς τρέχεις ως root:

	# mount -t nfs linux:/export/stuff /stuff

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πως δουλεύει το NFS στο NetBSD σου θα
βρεις στο www.NetBSD.org:

http://www.netbsd.org/guide/en/chap-net-misc.html#chap-net-misc-nfs