ext2 i ext3 gia desktop PC

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Thu Apr 29 15:32:46 EEST 2004

On Thu, Apr 29, 2004 at 02:45:32AM +0100, Iakwbos Triantafillou wrote:
> Mallon parekshghses to ti ennow :->
> H diafora tha einai pio "aisthith" ontws logw ths dedomenhs arghs
> taxythtas tou diskou. To thema einai oti einai HDH yperbolika poly argos
> gia na kanei to 5% kapoia ousiastikh diafora, eidika an analogisteis oti
> skeftetai na thysiasei pithanws to stability gia to performance. Epishs

  Σκέφτεται να κάνει τι; Ε έλεος ρε παιδιά, ας σοβαρευτούμε λίγο. Ίσως
το ReiserFS να ήταν κάπως ασταθές όταν πρωτοβγήκε (και ποιο δεν είναι
άλλωστε), αλλά αυτή τη στιγμή είναι βράχος. Πραγματικά δε μπορώ να
καταλάβω όλο αυτό το FUD γύρω από το ReiserFS, πολλές φορές ακόμα και
από κόσμο που δεν το έχει χρησιμοποιήσει ποτέ. Ίσως να κλοτσάει το
μυαλό στην ιδέα ότι παίρνεις κάτι πιο γρήγορο χωρίς αντάλλαγμα, ε δε
μπορεί, κάτι θα πηγαίνει στραβά.

> [...]
> thewrhtikh, prosekse) einai mallon mhdaminh. Ypothetw oti den tha exei
> to laptop gia fileserver. Mallon gia na blepei mails, na akouei ta mp3
> tou ante ama einai kai apo ta kala na dei kai kana movie alla mexri
> ekei. Dedomenou oti otan syggrineis filesystem milame gia skisimo se
> read/writes pisteyw oti h opoia synexeia epi tou thematos einai mallon
> askoph mias kai to laptop ayto den tha dei pote tetoia.. "drash". (Ki an
> thn dei, tha nai pio araia ki apo thn emfanish tou kommhth Halley, opote
> den tha swthei kiolas me to na perimenei 5sec parapanw) :-)

  Μπα, σκεφτόμαστε τελείως διαφορετικά μάλλον, δε νομίζω να
καταφέρουμε να συμφωνήσουμε. Ειδικά για τις στοιχειώδεις χρήσεις που
αναφέρεις, που ακόμα και στο πιο ασθενικό μηχάνημα που μπορείς να
αγοράσεις σήμερα, ο επεξεργαστής απλά κάθεται, το μόνο σοβαρό
bottleneck είναι ο δίσκος. Έχεις δουλέψει καθόλου με φορητούς; Είναι
αισθητά πιο αργοί από desktop μηχανήματα αντίστοιχης δυναμικότητας
(επεξεργαστή / μνήμη / κτλ.), και αυτό που κάνει ακριβώς τη διαφορά
είναι ο ελεεινά αργός δίσκος. Γι' αυτό όλος ο κόσμος βάζει ReiserFS σε
μηχανήματα που μετράει η αποκρισιμότητα, γι' αυτό οι kernel hackers
παιδεύονται με I/O schedulers (ο 2.6.6 θα έχει μέσα τον CFQ, σλουρπ),
γιατί η ταχύτητα / απόκριση του δίσκου είναι το πιο σημαντικό.

  Τεσπά, είμαι σίγουρος ότι ο τρόπος που σκέφτομαι σου φαίνεται
ακριβώς τόσο ανάποδος όσο μου φαίνεται εμένα ο δικός σου, οπότε δεν
έχει νόημα. Αν δεν ήταν το παραπάνω αβάσιμο σχόλιο περί σταθερότητας,
δε θα έμπαινα καν στον κόπο να απαντήσω εντός λίστας...

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."