Κωδικοποίηση βίντεο

Alexandros Diamantidis adia at hellug.gr
Tue Apr 13 00:10:38 EEST 2004

Χρόνια πολλά και Χριστός ανέστη!

Έχω ένα αρχείο avi με βίντεο MJPEG και ήχο PCM και θέλω να το συμπιέσω,
ας πούμε την εικόνα με XviD και τον ήχο με mp3.

Δοκιμάζω τις εξής εντολές:

mencoder -o /dev/null -ovc xvid -oac copy -xvidencopts pass=1:gmc IN.avi

mencoder -idx -o OUT.avi -ovc xvid -oac mp3lame \
   -xvidencopts bitrate=450:pass=2:gmc -oac mp3lame \
   -lameopts vbr=3:abr=128:q=0:aq=0 IN.avi

Με την εικόνα όλα καλά, αλλά με τον ήχο κάτι δεν πάει σωστά. Το αρχείο
που προκύπτει μοιάζει να μην έχει audio stream... Στο τέλος της
κωδικοποίησης βγάζει:

> Video stream:  452.533 kbit/s  (56566 bps)  size: 9171264 bytes
> 162.132 secs  2700 frames
> Audio stream:      nan kbit/s  (-2147483648 bps)  size: 0 bytes
> 0.000 secs

Όταν πάω να το παίξω, ο mplayer λέει:

> AVI file format detected.
> AVI_NI: No audio stream found -> no sound.
>
> Badly interleaved AVI file detected - switching to -ni mode...
> AVI: No audio stream found -> no sound.

Με -oac copy στη δεύτερη εντολή ο ήχος είναι εντάξει, απλώς παραμένει
ασυμπίεστος.

Τι μπορεί να συμβαίνει; Έκανα και μια αναβάθμιση μήπως ήταν κάποιο
πρόβλημα, αλλά ακόμα και με τις τελευταίες εκδόσεις του lame και του
mplayer κάνει τα ίδια. Μήπως κάτι δεν είναι σωστό με τις παραμέτρους του
lame; Δοκίμασα επίσης με ένα απλό preset=medium αλλά τα ίδια...

Ευχαριστώ!

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr