Upgrading and Patching: Packages or Source ??

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Tue Apr 6 12:36:45 EEST 2004

On Monday 05 April 2004 13:22, John Salatas wrote:
> Edw tha diafwnisw: An den kaneis to compile me ti swsti seira wste na
> kalypseis dependencies (eidika gia megala projects, blepe gnome, kde)
> tin patises. O kalyteros tropos gia auta ta paketa (ean den xereis to
> dependency tree) einai na bgazeis tis palies ekdoseis prwta kai meta
> compile tis kainouries.

Μπορείς να διαφωνείς όσο θέλεις, όμως η δική μου γνώμη είναι να μην το
κάνεις έτσι.

Τα dependencies τα καλύπτει το configure. Εννοείται πώς όταν είσαι ο "τα
κάνω όλα compile", διαβάζεις και τα README και τα INSTALL και τα doc/
directories και τα Makefiles και ίσως τον κώδικα.
Άρα αν τα dependencies είναι σε τόσο πολύπλοκη μορφή, οκ, ίσως πρέπει
πρώτα να αφαιρέσεις τα παλιά πακέτα, αν και αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να
θυμηθώ ένα τέτοιο παράδειγμα.

Π.χ. ας πάρουμε το KDE.
Στο KDE ξεκινάς πάντα με την QT, η οποία δεν έχει πολύπλοκα
dependencies. Αν πρώτα ξηλώσεις την παλιά QT, έχασες όλο το KDE. Αν
όμως πρώτα κάνεις configure && make την νέα QT και δείς ότι όλα πάνε
καλά, τότε επί τόπου ξηλώνεις την παλιά QT και να την αντικαθιστάς με
την καινούρια (σημείωσε εδώ ότι το "παλιό" KDE εξακολουθεί να δουλεύει)
Στη συνέχεια μπορείς να προχωρήσεις σταδιακά πακέτο πακέτο κάνοντας το
ίδιο καθότι η σειρά των dependencies του KDE είναι "σειριακή" (μετά την
QT έρχεται το kdelibs, μετά το kdebase και μετά οτιδήποτε άλλο).
Άρα το κάνεις compile χωρίς να κινδυνεύεις.

Σε ένα σύστημα όπου τα κάνεις όλα compile, δεν υπάρχει καμία απολύτως
εγγύηση ότι μετά από πολλαπλές αναβαθμίσεις, κάτι που το ΕΙΧΕΣ κάνει
compile πρίν μια εβδομάδα, θα ξανακάνει compile μετά από 3 εβδομάδες.
Άρα αν θέλοντας να αναβαθμίσεις το KDE, ξηλώσεις πρώτα το παλιό, μετά
πάς να κάνεις compile το καινούριο και σκάσει, οπότε πάς να ξαναβάλεις
το παλιό (από sources) και σκάσει κι αυτουνού το compile, τότε συνήθως
λέμε ότι την πούτσ.......

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering