Two processor & linux

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Tue Sep 16 02:37:32 EEST 2003

On Mon, Sep 15, 2003 at 03:46:20PM +0300, Thanos Kyritsis wrote:

> όχι, δεν το πάω για flamebait, το πάω ως εξής:
>
> Intel P4 σε SMP δεν γίνεται, σωστά ?? (ή λάθος ?)

  Γίνεται, αλλά μόνο αν είναι Xeon. Αντίστοιχα, SMP σε AMD έχεις μόνο
με τον Athlon MP, αντί για τον Athlon XP που μπαίνει στα «κοινά»
μηχανήματα.

> Εφόσον δεν γίνεται, ποιό σύστημα θα ήταν πιο αποδοτικό/συμφέρον ?? Ένα
> σύστημα με 2 AMD στα .... ας πούμε 3200+ (που ξέρουμε πόσο μακριά από
> τα 3.2 Ghz είναι οι επιδόσεις του) ή ένα σύστημα με P4 FSB800 @ 3.2Ghz
> με HyperThreading (προφανώς) ???

  Κοίτα, το ζήτημα είναι αρκετά σύνθετο, και εξαρτάται πάντα ποιες
είναι οι προτεραιότητες του καθένα. Αν πιάσουμε καταρχήν το κόστος,
για το οποίο φαίνεται να αδιαφορούν όλοι οι υπόλοιποι συμμετέχοντες
στην συζήτηση ;^), το διπλό σύστημα βγαίνει πάντα πολύ ακριβότερο σε
σχέση με το μονό. Στην περίπτωση της AMD χρυσοπληρώνεις τους
επεξεργαστές, στην περίπτωση της Intel τις μητρικές, αλλά τελικά και
στις δυο περιπτώσεις το κόστος για επεξεργαστές/μητρική καταλήγει να
είναι 3-4 φορές πιο πάνω απ' ό,τι σε ένα μονό σύστημα. [0]

  Αν όμως κάποιον δεν τον ενοχλεί να στάξει τόσα φράγκα, οι επιδόσεις
δε συγκρίνονται. Σε CPU intensive εφαρμογές που είναι και στοιχειωδώς
νηματικές ώστε να εκμεταλλεύονται και τους δυο επεξεργαστές, ένα διπλό
SMP σύστημα, π.χ. στα 2.4 GHz (Intel) ή στο 2400+ (AMD), θα πατήσει
κάτω οποιοδήποτε μονό, ακόμα κι αυτό που αναφέρεις με τον κορυφαίο x86
επεξεργαστή σήμερα. Δεν είναι τίποτα πολύπλοκο, απλά μαθηματικά θέλει.
:^) Φυσικά, αν κάποια εφαρμογή δουλεύει σε έναν επεξεργαστή μόνο, η
κατάσταση προφανώς αντιστρέφεται.

  Επίσης, ένα άλλο σημαντικό στο SMP είναι ότι βελτιώνεται αρκετά η
απόκριση του συστήματος. Είναι πιο πιθανό όταν πας να κάνεις κάτι ο
ένας από τους επεξεργαστές τουλάχιστον να είναι διαθέσιμος, οπότε
γενικά καταλήγεις να περιμένεις τον υπολογιστή σου λιγότερο (όταν δεν
περιμένεις τον δίσκο).

  Αλλά τεσπά... Όπως είπα, όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων. Εγώ
τουλάχιστον, σ' αυτή τη φάση της ζωής μου, τόσα παραπάνω λεφτά για SMP
δεν τα δίνω. ;^)

[0] Με επεξεργαστές τις ίδιας συχνότητας σε SMP και non-SMP.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr
+306976604701