(no subject)

Konstantinos Papadopoulos kpapadop at freemail.gr
Mon Oct 20 10:19:10 EEST 2003

Γεια σε όλους.

Πρόσφατα πήρα την απόφαση να περάσω ολοκληρωτικά σε linux. Αν και έχω
ακόμα πολλά προβλήματα  με το καιρό πιστεύω οτι θα τα διορθώσω. Το
σημαντικότερο που έχω αυτή την στιγμή έχει να κάνει με τα αρχεία με
ελληνικά ονόματα. Αν και δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να γραφώ και να
διαβάζω ελληνικά μέσα από/σε αρχεία και από sites (έχω debian Woody
εγκατεστημένο από το... gnoppix :/ και έχω περάσει τα locales el_GR.
ISO8859-7 και el_GR.UTF-8). Μπορώ πάντως άνετα να δημιουργώ αρχεία και
φακέλους με ελληνικά ονόματα. Το πρόβλημα μου συγκεκριμένα είναι το
εξής: ότι αρχεία έχω απο windows είτε σε cd είτε σε κάποιον σκληρό
δίσκό (πριν κάνω το format έφτιαξα ενα fat32 partition σε εναν δίσκο
και πέρασα όλα τα αρχεία μου σε αυτόν. Από winxp τα δείχνει κανονικά,
όμως δεν κοίταξα απο άλλα windows) μου τα βγάζει με ερωτηματικά. Επίσης
παρατήρησα οτι στο Unicode Character Map που έχει το gnome 2.2 δεν μου
βγάζει χαρακτήρες ελληνικούς όταν επιλέγω modern Greek αλλά κάτι
κουτάκια με τον Unicode αριθμό που αντιστοιχεί σε αυτούς. Η ερώτηση μου
είναι πως μπορώ να δώ τα αρχεία μου με ελληνικά ονόματα που έχω απο τα
winxp. Θα μπορούσα απλώς να τα αλλάξω μόνος μου αλλά είναι πάρα πολλά
(τα περισσότερα είναι mp3 και πολλά απο αυτά δυστυχώς χωρίς ID3 Tags).
Α και μια τελευταία πληροφορία. Δοκίμασα και με φρέσκια εγκατάσταση του
Woody βάζοντας κάποια fs modules στο πυρήνα (από το μενού που δείχνει
κατα την εγκατάσταση) τα nls_iso8859-7, nls_GR-UTF-8 (ή κάπως έτσι δεν
θυμάμαι ακριβώς το όνομα), ntfs, msdos και vfat (το οποίο αν δεν κάνω
λάθος είναι το fat32). Αυτά. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Σας χαιρετώ.

Κώστας Παπαδόπουλος

(ελπίζω να μην είναι πρόβλημα που γράφω το post στα ελληνικά :P)