egatastasi programmaton

Damianakis Con/nos cod at freemail.gr
Tue Oct 14 20:53:28 EEST 2003

Κατ'αρχάς τους χαιρετισμούς μου στη λίστα, ως νέο μέλος.

Μεταφέρω από ένα μικρό οδηγό που είχα γράψει πριν καιρό:

"Τα προγράμματα που θέλουμε να εγκαταστήσουμε στο linux μας μπορούν να
βρεθούν σε 2 μορφές.
Binaries και sources.
Τα binaries είναι έτοιμα εκτελέσιμα αρχεία, τα οποία έχουν γίνει compile
εκ των προτέρων.
Τα sources είναι ο πηγαίος κώδικας του προγράμματος, τον οποίο τον κάνουμε
compile εμείς και παράγουμε το binary αρχείο.
Ένα πλεονέκτημα των binaries είναι ότι δε χάνουμε χρόνο στο compile (που
ορισμένες φορές μπορεί να είναι πολύ χρονοβόρο) και είναι σχετικά πιο
εύκολα στην εγκατάσταση.
Απ'τα πλεονεκτήματα των sources είναι ότι το τελικό binary αρχείο που
παράγουμε (κάνουμε compile βάση του μηχανήματος μας) είναι
βελτιστοποιημένο για το σύστημα μας και άρα ταχύτερο, και επίσης έχοντας
τον source code μπορούμε να δούμε πως λειτουργεί το πρόγραμμα, να μάθουμε
από αυτό ( that's the opensource world ! ) καθώς και να το "πειράξουμε" αν
γνωρίζουμε από προγραμματισμό ώστε να το φέρουμε στα μέτρα μας.

Σχετικά με την εγκατάσταση από τον πηγαίο κώδικα:

Το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να διαβάσουμε Ο,ΤΙ readme ή install ή
ανάλογο αρχείο με οδηγίες υπάρχει στον κατάλογο που βρίσκεται κι ο πηγαίος
κώδικας, το οποίο δίνει λεπτομερείς οδηγίες για την σωστή εγκατάσταση του.
Το επόμενο βήμα όπως συνήθως λένε και οι οδηγίες είναι να κάνουμε
./configure.
Αυτό είναι ένα script που εκτελείται και κοιτάει το configuration του
συστήματος μας, βλέπει αν υπάρχουν οι απαιτούμενες βιβλιοθήκες καθώς και
άλλα απαιτούμενα αρχεία που χρειάζονται για να δουλέψει το πρόγραμμα, και
αν τελιώσει επιτυχώς (αν δηλαδή βρει όσα χρειάζεται) μπορούμε να
συνεχίσουμε με το compile.
Γράφοντας make ξεκινάει το compile. Ανάλογα με το μέγεθος του προγράμματος
παίρνει και την ανάλογη ώρα. Αν έχουμε να κάνουμε compile πολύ μεγάλα
προγράμματα ας πάμε για ένα καφέ μέχρι να τελιώσει :-)
Μόλις τελιώσει έχουμε έτοιμο το εκτελέσιμο αρχείο στον κατάλογο που
"ανοίξαμε" το συμπιεσμένο αρχείο.
Γράφοντας make install φροντίζει να περάσει το εκτελέσιμο, καθώς και
κάποια άλλα αρχεία του προγράμματος (όπως documentation) στις απαραίτητες
τοποθεσίες(καταλόγους)."

Συνοπτικά κάπως έτσι έχουν τα πράγματα.

--
Con/nos Damianakis