File Library & Management Software

ZORBADELOS KONSTANTINOS kzorba at otenet.gr
Mon Oct 6 15:51:02 EEST 2003

At Sun, 5 Oct 2003 21:15:20 +0300,
Βασιλειου Σπυρος wrote:

Geia xara.
To olo thema to perigrafeis me kapoia asafeia. Thes na diaxeirizesai
sygkekrimenou typou arxeia? Ti metadedomena (ayto pou onomazeis
perigrafes) thes na perigrafoun ta arxeia sou?
To olo thema mou moiazei perisotero me thema digital library. To thema
tou orismou ton metadedomenon pantos kai i protypopoiisi toys einai
genikotero provlima se digital libraries.
An thes loipon kati pou na perigrafei ola ta arxeia sou me kapoia
pedia pou exeis orisei esy ego sti thesi sou tha eftiaxna kati
custom. Prota ap' ola thes ena programma gia na kanei tin
katalogografisi, na ftiaxnei ti vasi pou exei ta arxeia pou
parakoloutheis kai ta metadedomena toys kai sti synexeia tha mporouses
na ftiaxeis ena interface gia prosvasi se ayto.
An pali ta dedomena pou exeis einai vivlia, periodika klp yparxoun
ylopoiiseis pou aksiopioun orismous metadedomenon pou einai
protypa. Ena tetoio protypo gia periodika as poume einai to MARC (ISO)
[1]. Ena
epipleon protypo gia anazitisi se sxetikes vaseis einai to Z39.50 [2]
(xrisimopoieitai eyreos se psifiakes vivliothikes).
Nomizo oti arketa epektathika (isos askopa). Elpizo toulaxiston na
voithisa katholou.

[1]	http://www.loc.gov/marc/
[2]	http://www.diglib.org/standards.htm