RE: Αναζήτηση στα Ελληνικά: Google

Βασιλειου Σπυρος alfadeck at freemail.gr
Thu Nov 27 19:22:03 EET 2003

> Σε ανύποπτο χρόνο, το ανέφερα σε ένα φίλο μου, όπου ανοίκει στην ομάδα
> ελληνικών μεταφράσεων του Google. Επικοινωνήσαμε ήδη με το Google και
> ενδιαφέρονται να το διορθώσουν, αν το θεωρούμε ως Έλληνες τόσο σημαντικό
> πρόβλημα.
>
> Το πρόβλημά μου είναι τώρα το εξής. Αν κάνω αναζήτηση για "κάλος" (π.χ.
> κάλος του ποδιού) και μου πετάξει 1000000 αποτελέσματα για "καλός",
> μήπως θα έχουμε κάνει μια κακή κατάσταση χειρότερη;
>
> Δυστηχώς, οι γνώσεις μου σταματούν εδώ, όσον αφορά το τι πρέπει και δεν
> πρέπει να ισχύει, όπως φυσικά και το "ΠΩΣ" μπορεί να υλοποιηθεί κά
> [...]

Ξεκινωντας απο το σημειο που λες κακως τα διαφοροποιει, αναφερομαι σε
παρομοιο προβλημα που εχω σε συστηματα ERP που εγκαθιστω.

Η λεξη Σπυρος ειναι διαφορετικη απο την ΣΠΥΡΟΣ και απο την Σπύρος και σπύρος
κλπ
Η λυση που προτεινω ειναι η εξης.

1) Κατα την εισαγωγη των στοιχειων στην μηχανη, αφαιρεση τονων
2) Δημιουργια στην μηχανη ενος ζευγους εγγραφων για αναζητηση
3) Η πρωτη εγγραφη περιλαμβανει μονο κεφαλαια απο την εργασια
   αφαιρεσης τονων (για ενα absolute search χωρις να δεινοπαθει
   καποιος και ετσι υπαρχει ομοιογενεια συνόλου)
4) Το δεύτερο ζευγαρι εχει την εγγραφη οπως την δινει ο χρηστης/το site.

Αποτελεσμα

1) Οσοι γκρινιαξουν οτι γδυνουμε την γλωσσα θα βλεπουν την εγγραφη με τα
μικρα γραμματα μαζι με τονους (και συναμα πολλες φορες και με καποια
ορθογραφικα)
2) Οι "απολυτοι" μαθαινουν απο ανακοινωση ή κατι αλλο οτι με τα κεφαλαια
εχουν
σιγουρα αποτελεσμα.
3) Δημιουργουμε ετσι μια ταξη πραγματων που ισως δεν υπηρχε εως τωρα και
ισως απλα λεω ισως να ταξινομουμε την γλωσσα μας για κατι καλυτερο.

Απλα μια ιδεα ειπα ... τιποτα περισσοτερο.

Ευχαριστω,
Βασιλειου Σπυρος