Metakomisi se Linux

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Sun Nov 23 02:15:48 EET 2003

Στις Σαβ 22 Νοε 2003 19:53, ο/η Themis έγραψε:
> [...]
> se alla mixanimata filwn mou me xamilotero roloi cpu kai 256MB RAM o
> Mozilla na
> pigainei sfaira. As mi miliso kalitera gia OpenOffice to opoio perimeno
> para
> poli. To idio ginetai kai pio elafries efarmoges, opws to na anoixo
> Konqueror
> sto KDE gia na do to disko mou, alla oxi me tis idies tragikes
> kathisteriseis.
> Ipotheto oti exei na kanei me to SATA giati kai sto boot to skeftetai poli
> ora
> otan koitaei ton disko mou. Xerete tipota gi' afto?

Αν δεν *ξέρεις* ότι έχεις Serial ATA δίσκο (είναι εύκολο, αντί για
καλωδιοταινία με 40 κανάλια στο πίσω μέρος του έχει ένα μικρό καλωδιάκι με 4
καλωδιάκια μόνο και ισάριθμα pins στον connector) μάλλον δεν φταίει αυτό. Το
φαινόμενο που παρατηρείς στο boot μάλλον οφείλεται σε ενσωμαωμένο RAID
controller. Για να τον απενεργοποιήσεις πας στο BIOS. Δεν επηρρεάζει την
λειτουργία των "κανονικών" δίσκων.

Όμως όλα αυτά είναι μάλλον άσχετα με το πρόβλημά σου.

Δυο πιθανότητες που μπορώ να σκεφτώ :
1) Κάποια process τρώει CPU. Άνοιξε το KDE System Guard (Ctrl+ESC) και δες
στην 3η και 4η στήλη για κάποιο νούμερο που μένει συνέχεια σε υψηλή τιμή
(γύρω στο 40% και βάλε)
2) Φταίει ότι δεν είναι ενεργοποιημένο το DMA στον δίσκο σου. Αυτό μου
φαίνεται μάλλον απίθανο, εκτός αν καθ'όλη τη διάρκεια που περιμένεις το
κόκκινο LED του δίσκου μπροστά στον υπολογιστή σου ανάβει σαν
χριστουγεννιάτικο δέντρο.

> b) Internet connection
> 	Katafera na sinthetho efkola sto internet me to klassiko netmod
> tis Intracom
> sto RS232 interface, omws kai edo kapoia pragmata einai perierga. Eno exo
> 64ara
> ISDN oi taxitites tou download einai sto 2-3.5KB/s tin ora pou se windows
> itan
> 7-8KB/s exei kaneis paromoio problima? Xerete ti borei na ftaei?

Η αλήθεια είναι ότι με netmod δεν έχω ασχοληθεί. Όμως πιστεύω ότι πιθανότατα
δεν έθεσες την ταχύτητα της σειριακής θύρας στη σωστή τιμή (111200 baud).
Είναι μέσα στις επιλογές που σου παρέχει το kppp.

> c) Development
> 	Iparxei kapoios editor me auto-complete gia C kai C++ i/kai java?
> To gvim
> einai o orismos tis antiparagogikotitas an kai xero oti oi perissoteroi
> tha
> theloun na arxisoun ta flames, omws einai mia skliri pragmatikotita.

Προσωπικές απόψεις, εγώ το vim το λατρέυω :) Όμως δοκίμασε το KDevelop,
σίγουρα υπάρχει μέσα στη διανομή σου. Είναι παραπάνω από απλός editor, είναι
ένα ολοκληρωμένο IDE ανάπτυξης λογισμικού με C/C++/Pascal.

> d) Ellinika
> 	Pws tha borousa na diabazo kai na grafo ellinika sto OpenOffice?

Θεωρητικά αυτό γίνεται out-of-the-box. Πες μας τι _ακριβώς_ πρόβλημα έχεις για
να σου δώσουμε μια σαφή απάντηση. Συνήθως αρκεί να εγκαταστήσεις μια ελληνική
truetype γραμματοσειρά (π.χ. Arial, Times New Roman, Vera Sans, FreeSans...)

> e) LAN
> 	Iparxei kapou kapoios odigos oste na boreso na stiso ena LAN
> anamesa se dio
> PCs? Tha me boithouse idietera an kalipte sindesi anamesa se PC me Linux
> kai PC
> me Windows (tis aderfis mou, opote den ginetai na balo linux ekei) kai na
> boro
> na exo internet sharing anamesa sta dio afta PC.

http://www.tldp.org

Εκεί θα βρεις το Linux-Networking-Howto. Τα εξηγεί πολύ καλά ο τύπος. Αν έχεις
διανομή Mandrake στείλε μου προσωπικό να σε βοηθήσω.

Φιλικά,
--
Νικόλαος Διονυσόπουλος
Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ