Mandrake 9.1 & Χ11

fateswarm admin at www0.org
Sun May 18 19:53:02 EEST 2003

On Sun, May 18, 2003 at 04:23:39PM +0300, Nikos Kanellopoulos wrote:
> Μετά την απογοήτευση με το RH 9, έβαλα το
> Mandrake 9.1, το οποίο βρίσκω απείρως καλύτερο.
>
> Ένα παράδειγμα: δήλωσα ελληνικό πληκρολόγιο στο
> κατά την εγκατάσταση του Redhat. Με ξεκίνησε με
> ελληνικά, και έπρεπε να μυρίσω τα νύχια μου για
> να καταλάβω ότι αλλάζω διάταξη πατώντας και τα 2
> shift. Αποτέλεσμα: έψαχνα κανένα δεκάλεπτο πώς να
> κανω login...
> To Mandrake από την άλλη μου είπε ότι αλλάζω με
> Alt+Shift και έβαλε προεπιλογή τα αγγλικά.
>
> Tο Mandrake ήταν το πρώτο σύστημα που μου δούλεψαν
> τα ελληνικά χωρίς την παραμικρή επέμβαση. Alt+Shift
> [...]

Πως μπορείς να λες ότι δε θες flame wars όταν αυτό που κάνεις είναι ενα
κλασικό email για να αρχίσει flamewar; Αρχικά γενικεύεις ορίζοντας ως
καλύτερη μια διανομή και αργότερα δίνονται λόγοι. Καλο 8α ήταν να
έχεις συνείδηση του γεγονότος πως αυτό ήταν η αρχή ενός flamewar και ας
το έστελνες. Εξάλλου, σε μερικούς αρέσουν οι καυγάδες.

Επιπροσθέτως, δεν είναι καθόλου έγκλημα να έχεις τη γνώμη ότι το mandrake
είναι καλύτερο για σένα και μάλιστα δεν έχει ο περισσότερος κόσμος όρεξη
να μπει σε τέτοιες χιλιοειπωμένες συζητήσεις. Νέοι users κυρίως.

Να προτίνω πως το linux είναι ακόμα στη φάση που αν δεν βάλεις τα χέρια
σου στα βαθιά, δε βλέπεις αποτέλεσμα. Ότι διανομή και να βάλεις όσο
εύκολη και αν σου λένε ότι είναι, για να εκμεταλευτείς τις δυνατότητές
του αλλά ακομά και για να λύσεις βασικά προβλήματα, πρέπει να "μπεις στα
βαθιά". Μπορεί να θέλει χρόνο αλλά έχει κέρδος η όλη διαδικασία.

Πρακτικά μιλόντας, τυχαίνει σε συγκεκριμένες συνθέσεις hardware κάποια
από τις "εύκολες" διανομές να εγκαθίσταται πιο ομαλά από τις άλλες
εύκολες. Σε αυτή τη παγίδα πέφτουν πολλοί καυγάδες που είναι φαινομενικά
λογικοί. "Φαινομενικά", διότι αν ήταν απλά λόγω εγωισμού ή ημιμάθιας θα
φαινόταν αμέσως αλλά συνήθως τα "εμένα το modem δε μου δούλεψε αμέσως
εκείιιιιιιιιιιιιιιιιι" με απαντήσεις όπως "ναι αλλά εμένα στη δικιά σου
δε μου δούλευε αμέσως ο εκτυπωτής" είναι φαινομενικά λογικά επιχειρήματα
που πέφτουν στη παγίδα της μη συνηδειτότητας του απλού γεγονότος πως
άλλη σύνθεση hardware είχε ο ένας και άλλη ο άλλος.

Κάποιες διανομές σε συγκεκριμένες εκδόσεις τους είναι ΟΝΤΟΣ
προβληματικές σε περισσότερα σημεία από άλλες και άλλες έχουν διαφορετική
οπτική γωνία στη δημιουργία τους. Στη πρώτη περίπτωση μπορείς να πεις
πως μία είναι "χειρότερη" λόγω πολλών bugs αλλά αυτό πολύ σπάνια έως
ποτέ δε συμβαίνει στις γνωστές 5-6 διανομές και οταν συμβαίνει είναι
δύσκολο έως αδύνατο να τοποθετήσεις άποψη από τη στιγμή που καμμία δεν
είναι αψεγάδιαστη και ξανά, σε συγκεκριμένες συνθέσεις hardware η
"φανερά προβληματική" ίσως αποδειχθεί "καλύτερη". Στη περίπτωση των
διανομών που φτιάχνονται με διαφορετική οπτική τα επιχειρήματα είναι
συνήθως της πλάκας μιας και συγκρίνοντας mandrake, μια διανομή με
τρομερές διανατότητες στον αυτοματισμό, με το debian, τη διανομή που δίνει
τρομερή σημασία στη σταθερότητα και την αξιοπιστία ασφάλειας, είναι σα
να συγκρίνεις αχλάδια με πεπόνια. Φρούτα και τα δύο, άλλη γεύση, άλλη
διαδικασία παραγωγής, άλλη διατροφική αξία.

-fs

υγ. must.. install.. aspell.. must.. find..