Partition

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri May 9 09:40:25 EEST 2003

On 2003-05-08 22:41, George Christopoulos <kalidona at hotmail.com> wrote:
> Σκοπεύω να εγκαταστήσω το MANDRAKE 9.0 στον δίσκο μου που είναι αυτή
> την στιγμή ώς εξής.Έχει χωρητικότητα 10 GB από τα οποία τα 6,5 είναι
> δεσμευμένα από τα Windows ενώ ο υπόλοιπος χώρος είναι ελεύθερος.Πώς
> και σε ποιά θέση θα πρέπει να ορίσω τα partition.Για παράδειγμα το
> native partinion πρώτο και στο τέλος του δίσκου το swap;

Ανάλογα με το πόσο μεγάλο είναι, και τι λειτουργικό θα βάλεις.  Παλιά,
κάπου είχα δει ότι στην αρχή του δίσκου είναι απειροελάχιστα πιο γρήγορο
να διαβάσεις δεδομένα.  Κάποιοι προτιμούν να βάζουν γι αυτό το λόγο
πρώτα το swap partition τους στο δίσκο, για να έχει όσο το δυνατόν πιο
γρήγορη προσπέλαση.  Άλλοι πάλι προτιμούν να βάζουν το swap στο τέλος
του δίσκου, για να αποφεύγουν προβλήματα εκκίνησης με BIOSes που έχουν
πρόβλημα να κάνουν boot μετά τον κύλινδρο 1024.

Εγώ προτιμώ το δεύτερο (το swap στο τέλος του δίσκου) αν και κάποια φορά
είχα πάθει και το εξής πανέμορφο.  Στο BSD που έκανα δουλειά είχα
φτιάξει κάπως έτσι τα partitions μου:

    +-----+-------------+--------+-------------+-----------------------------+
    |  /  |     swap    |  /var  |  /usr       |            /home            |
    +-----+-------------+--------+-------------+-----------------------------+

Όταν έκανε panic το μηχάνημα (ήθελα να τρέχω και την πειραματική έκδοση
του FreeBSD, οπότε μου άξιζε :P) το kernel έγραψε ένα dump της μνήμης
στο δίσκο, ξεκινώντας από το τέλος του swap partition και προχωρώντας
προς την αρχή.

    +-----+-------------+--------+-------------+-----------------------------+
    |  /  |     swap    |  /var  |  /usr       |            /home            |
                 <=====x

Μόνο που πριν λίγες μέρες είχα βάλει περισσότερη μνήμη και πλέον το swap
ήταν μικρότερο από το μέγεθος της μνήμης.  Το αποτέλεσμα ήταν ότι μου
έκανε overwrite το root partition με το kernel dump και μετά έψαχνα σαν
τρελός να βρω backup.  Ευτυχώς που δεν το είχα στο τέλος-τέλος όλου του
δίσκου, γιατί πολύ απλά θα την πατούσε το /home αντί για το / που μάλλον
θα με τσάντιζε απείρως περισσότερο.

- Γιώργος