Επιλογή mail-server

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri Mar 28 16:02:04 EET 2003

On Fri, Mar 28, 2003 at 02:18:09PM +0200, Σταμάτης Κεκές wrote:

> Gia ton exim exo akousei kala logia alla omos leipei i peira mou mai pou
> den exo asxolithei. An kapois exei asxolithei me to thema as steilei
> highlights gia ton exim.

  Το exim είναι ουσιαστικά το μόνο MTA με το οποίο έχω δουλέψει [0],
και πάντα σε συνδυασμό με το Debian. Άλλωστε, στο Debian το έχουν
καθιερώσει ως default MTA (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και
τα άλλα διαθέσιμα) εδώ και πολλά χρόνια. Μπαίνει εξαρχής στην
εγκατάσταση, τρέχει ένα προγραμματάκι ρυθμίσεων (eximconfig) που κάνει
μερικές ερωτήσεις και φτιάχνει το αρχείο ρυθμίσεων, και μετά
ουσιαστικά δουλεύει out of the box.

  Το exim είναι γρήγορο, σχετικά ασφαλές, πολύ εύκολο στη ρύθμιση,
αλλά συγχρόνως οι δυνατότητες που δίνει είναι πολλές. Να, πριν λίγους
μήνες το είχα στήσει σε ένα σύστημα, αρχικά ως ενδιάμεσο MX για να
φιλτράρει ιούς και spam, και μετά ως πλήρη αντικαταστάτη του κύριου MX
(ένα sendmail πάνω σε AIX που είχε αρχίσει να δείχνει τα χρόνια του).
Η μετάβαση ήταν εξαιρετικά ομαλή, και νομίζω ότι στο συγκεκριμένο site
δε θα θελήσουν να ξαναδούν το sendmail ποτέ. :^)

  Α, επίσης, ας σημειώσω ότι για το exim κυκλοφορεί ένα καλό βιβλίο
από την O'Reilly, γραμμένο από τον ίδιο του Philip Hazel (το συγγραφέα
του exim). Εγώ τουλάχιστον το έχω βάλει στο μάτι.

[0] Τον καιρό που έτρεχα ακόμα SuSE 5.2 είχα για ένα διάστημα smail,
το θυμάται κανείς αυτό;

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr