Επιλογή mail-server

Konstantinos Georgokitsos kgeorgokitsos at nomioan.gr
Fri Mar 28 12:08:03 EET 2003

Θέλω να στήσω mail-server (pop3, μόνο) για αρχικά λίγα accounts (30 περίπου),
που όμως τελικά περιμένω να γίνουν και μέχρι 400+. Έχω στη διάθεσή μου ένα
PIII-450 με 64MB, και 6GB δίσκο. Πιστεύω πως είμαι αρκετά.

Αρχικά ήθελα να το στήσω με SuSE 8.1 και Postfix. Όμως, μετά από την
αποτυχημένη εγκατάσταση στο προσωπικό μου υπολογιστή το ξανασκέφτομαι.
Κάνοντας την εγκατάσταση όπως την περιγράφει η SuSE στο site της (με yast2),
δεν έτρεχε το fetchmail σωστά, δηλαδή καθόλου. (Το έστησα μόνος μου μετά)

Επειδή εκείνη τη στιγμή είχα ένα KNOPPIX CD στα χέρια μου, το εγκατάστησα στο
mail server και άρχισα να παίζω και με το Debian, το οποίο είναι αυτή τη
στιγμή εγκαταστημένο στο mail-server σε μορφή Woody με 2.4.20 kernel, και
ext3. Είμαι πολύ εντυποσιασμένος με το σύστημα. Ειδικά έχω την εντύπωση όμως
η διαχείριση είναι πιο εύκολη, κάνοντας της ριθμήσεις σε πιο βασικό επίπεδο
από το SuSE. Π.χ., δεν μου αρέσει καθόλου να αλλάζω configuration data σε cf
files χωρίς να πάω μέσω yast. Στο Debian μου φαίνεται πιο άμεση. Μου άρεσε
και η πιο συντηρητική στάση του Debian στα releases τους.

Είδα πως το στάνταρ mail πακέτο είναι το exim. Και ψάχνοντας διάβασα και για
το qmail.

Το πρόβλημά μου; Χάθηκα στις επιλογές τώρα, και πριν κάνω καμιά βλακεία θέλω
να ζητήσω τη γνώμη σας (χωρίς να προκαλέσω flamewar) τι να επιλέξω.

Η βασική επιλογή είναι ανάμεσα SuSE Pro 8.1 στο οποίο έχω και τρίμηνη
υποστήριξη και στο Debian όπως το περιέγραψα.

Το server θα είναι εκτός firewall.

Τα σχόλιά σας;

Κώστας