perl script

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Mar 27 00:13:04 EET 2003

On 2003-03-26 10:07, Pavlos Parissis <p_pavlos at freemail.gr> wrote:

> Γιώργο σε ευχαριστώ για το μάθημα και τις παρατηρησείς σου, θα
> προσπαθήσω την επόμενη φορά να είμαι πιο προσεχτικός. Αλλά και εσύ
> να είσαι λίγο πιο χαλαρός στον λόγο σού.  Διότι αν κάποιος δέν ξέρει
> ή δεν έχει διαβάσει πότε emails σου, διαβάσει το γράμμα και σίγουρα
> θα παρεξηγηθεί με τον τρόπο που εκφράζεσαι.

Ε, μπορεί.. δεν λέω.

Δεν είναι ακριβώς 'μάθημα' όμως, κι είμαι επίτηδες εριστικός στο
συγκεκριμένο πράγμα.  Φτιάχνεις ένα πρόγραμμα που επηρεάζει αρχεία
συστήματος.  Πρέπει να είσαι τόσο προσεκτικός όταν κάνεις τέτοιες
δουλειές, που ακόμα και το ρεύμα να πέσει (που λέει ο λόγος) να έχουν
γίνει με τέτοια σειρά και τόσο προσοχή όλα τα βήματα της διαδικασίας,
που να είναι εύκολο να κάνεις recover.

Εισάγοντας σε μια διαδικασία που απαιτεί τη μέγιστη προσοχή (γιατί
χωρίς ένα valid vfstab, το Solaris πάει για βρούβες, κι εσύ πας
τρέχοντας χαράματα στο μηχάνημα για να παίξεις με single user mode και
ότι άλλο φανταστείς) ένα πρόγραμμα που δεν ελέγχει σχεδόν τίποτα για
λάθη και είναι γραμμένο σε μια γλώσσα που προφανώς δεν έχεις γράψει
πολλά πράγματα[1]... δεν είναι κι ότι πιο ασφαλές.

Τώρα θα θυμάσαι από το εριστικό ύφος την επόμενη φορά που θα πειράζεις
σημαντικά αρχεία συστήματος τις 'φωνές' μου και θα προσέχεις :-)

[1] Αυτό δεν το λέω για να προσβληθείς, αλλά γιατί προσπαθώ να δείξω
γιατί πρέπει να είσαι ultra, super, extra προσεκτικός με κάποια
πράγματα.  Ένα πρόγραμμα δεν είναι καλό όταν δουλεύει στο 10% των
περιπτώσεων.  Είναι καλό όταν δουλεύει στο 100% των περιπτώσεων και
στο άλλο 100% των 'περίεργων' περιπτώσεων :P