Mandrake 9.1 RC2: Xara & apoghteysh... Xeira Boitheias zhtw..

Ioannis Theodoridis gthe at space.gr
Thu Mar 20 20:11:20 EET 2003

Καλημέρα σε όλους!
Θα ήθελα καταρχήν να μοιραστώ μια ευχάριστη εμπειρία, μια δυσάρεστη και στη
συνέχεια να
ζητήσω τη βοήθεια σας:
Κατέβασα και εγκατέστησα το Mandrake 9.1 RC2 σε δύο μηχανήματα (το ένα ήταν
se Vmware 3.2) χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα (μάλιστα το VMWare μηχάνημα
έπαιξε με τον ενσωματωμένο driver για 4.3 άψογα, χωρίς εγκατάσταση Vmware
Tools). Δοκίμασα την απίστευτη χαρά της εγγενής υποστήριξης ελληνικών χωρίς
έξτρα ρυθμίσεις! Στο Koffice γράφω πλέον ελληνικά για πρώτη φορά χωρίς
πρόβλημα, στην κονσόλα το ίδιο, η εναλλαγή της γλώσσας γίνεται επίσης πολύ
άνετα (έχω μάλιστα ορίσει και τα ίδια πλήκτρα που χρησιμοποιώ στα Windows).
Αυτός ήταν και ο κύριος και τελευταίος λόγος που δεν χρησιμοποιούσα το Linux
ως κύριο λειτουργικό σύστημα.
Επειδή μάλιστα τα δύο αυτά PCs ήταν στη δουλειά μου, δοκίμασα για πρώτη φορά
τη
χαρά της εγκατάστασης Linux σε εταιρικό δίκτυο (με mail servers, web
servers, ldap server, πληθώρα domains κλπ.). Ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη το
Lin(ux)neighbourhood. Όποιοι το δοκιμάσουν θα διαπιστώσουν και αλλαγές στο
περιβάλλον εγκατάστασης.
Ωστόσο όταν, μετά από τη χαρά που δοκίμασα, θέλησα να το εγκαταστήσω στο
κυρίως μηχάνημα του σπιτιού, δοκίμασα μια γνώριμη απογοήτεσυση και με τη
συγκεκριμένη διανομή. Και εξηγούμαι:

Όπως ίσως κάποιοι θυμούνται από παλαιότερα posts μου, στο (τότε καινούριο)
μηχάνημα μου το οποίο αναφέρω στο τέλος του post, έχω δοκιμάσει να
εγκαταστήσω REDHAT 8.0, Mandrake 8.2, και Mandrake 9.0. Κάθε φορά η
εγκατάσταση εξελίσεται άψογα μέχρι τέλους, όλο το υλικό έχει αναγνωριστεί με
επιτυχία (μάλιστα το Mandrake μου έβγαζε και εικονίδιο στο desktop με το
αντίστοιχο πρόγραμμα για τηλεόραση έτοιμο για χρήση), όταν όμως έκανα
reboot, αμέσως μετά το ξεκίνημα του boot έπαιρνα μαύρη οθόνη.. και το
μηχάνημα δεν ανταποκρινόταν πια..
Με την επιλογή failsafe στο boot, η οθόνη από ένα σημείο και μετά γέμιζε
αριστερά από κωδικούς αριθμούς κλεισμένους σε αγκύλες, τύπου [c0xxxxxxx].
Από ότι μπόρεσα να καταλάβω η εκκίνηση κολούσε μάλλον στο στάδιο όπου
γινόταν η αρχική ανίχνευση του υλικού (δεν μιλάω για το στάδιο ανίχνευσης
νέου υλικού, εννοώ εντελώς στην αρχή της εκκίνησης πριν αρχίσει το σύστημα
να σηκώνει δαίμονες, δίκτυο κλπ.).
Εκτιμώντας αρχικά ότι φταίει κάποιο κομμάτι του υλικού άρχισα τις δοκιμές.
Αφαίρεσα ένα - ένα ότι μπορούσα και κατέληξα μόνο με την κάρτα γραφικών,
έχοντας απενεργοποιήσει τα ενσωματωμένα κυκλώματα ήχου και USB. Στο τέλος
άλλαξα και την κάρτα γραφικών με μια RIVA TNT2 (AGP επίσης) αλλά πάλι τίποτα
(εννοείται ότι έκανα εγκατάσταση από την αρχή κάθε φορά). Κατέληξα λοιπόν
στο συμπέρασμα ότι μάλλον φταίει η υποστήριξη του συγκεκριμένου chipset από
τις εν λόγω διανομές.
Δοκίμασα λοιπόν να εγκαταστήσω SUSE Linux 8.1 το οποίο και έπαιξε άψογα (αν
εξαιρέσει κανείς το θέμα των ελληνικών..). Πίστεψα λοιπόν ότι ίσως είναι
θέμα μεταγενέστερου πυρήνα (η έκδοση του στο SUSE ήταν νομίζω ένα "τικ" πιο
μετά, κάτι σαν  2.4.18 με 2.4.19 αντίστοιχα). Περίμενα λοιπόν με
ανυπομονησία νέα έκδοση του "Μανδραγόρα" για να μπορέσω επιτέλους να το
απολαύσω..
Αλλά δυστυχώς μετά την εγκατάσταση του MDK 9.1 RC2 δοκίμασα την ίδια
δυσάρεστη έκπληξη: μαύρη οθόνη.
Σε κάθε μία από τις παραπάνω δοκιμές (και στην τελευταία) μπορώ πάντα χωρίς
πρόβλημα να μπω με το πρώτο CD σε Rescue mode και να σηκώσω το σύστημα
(κάνοντας mount τα partitions και χρησιμοποιώντας την εντολή chroot), να μπω
στο linuxconf και να περάσω options στον πυρήνα στο lilo configuration. Έτσι
την τελευταία φορά (χτες) δοκίμασα και την επιλογή acpi=off.. Τα ίδια..
Έχω ξαναπεράσει το bootloader. Τα ίδια.
Έχω αλλάξει δίσκο. Τα ίδια.
Έχω δοκιμάσει άλλο συνδυασμό partitions. Τα ίδια.
Έχω δοκιμάσει boot από δισκέτα. Τα ίδια...

Δεν ξέρω πια τί να υποθέσω. Κάτι το οποίο είναι κοινό στις διανομές Redhat
και Mandrake δεν τα πάει καλά με το chipset της μητρικής μου. Δεν έχω
δοκιμάσει ακόμα να βάλω slackware ή Debian αλλά είμαι σίγουρος πλέον ότι θα
παίξουν.
Ένα recompile του πυρήνα θα βοηθούσε; Μπορώ να κάνω κάτι τέτοιο σε rescue
mode αν έχω σηκώσει το σύστημα;
Πάντως θα θέσω το θέμα και στο bugzilla..
Όποιος θέλει και μπορεί ας βοηθήσει παρακαλώ.

Σύνθεση Μηχανήματος :
P4 2Ghz, Asus M/B P4B266 (intel 845D Chipset), 400Mhz FSB, USB2.0,
ενσωματωμένο ήχο και
256 MB DDR, Geforce4 440 MX, SB Audigy, HDDs 60Gb + 20Gb, DVD BTC, CDRW
RICOH, Κάρτα LAN 10/100 με Realtek 8139 chipset, TV Tuner Pinnacle PCTV
Rave.

   Ioannis Theodoridis
   Telecommunications Systems Engineer
        SPACE Hellas S.A.