Periodika Linux (Re: Αφιέρωμα Linux!!!)

Michael Iatrou M_Iatrou at freemail.gr
Sat Mar 8 23:18:01 EET 2003

On Friday 07 March 2003 21:32, fateswarm wrote:

> Auto, de to pisteuo. Epoxes pou den iksere kaneis ti einai upologisths,
> to PIXEL eixe polles polhseis. Kai ekeini tin epoxh to PIXEL den htan
> oyte meros tou "sullogou ptuxiouxwn plhroforikhs" oyte gia games opws
> htan kapou to 90 pou ksanaemfanistike kai patose. Sto 50% tou
> periexomenou tou eixe programmatismo kai malista htan kuriws
> apewuthinomeno se home computers.

Εκείνη την εποχή με τους υπολογιστές ασχολούνταν ΜΟΝΟ όσοι είχαν τρέλα να
μάθουν!
Δεν ήταν ένα PC για κάθε σπίτι!
Όλοι ήταν πιο ψαγμένοι γιατί τους ενδιέφερε το αντικείμενο, δεν τους ένοιαζε
μόνο να κατεβάζουν mp3  και να τσιλημπουρδίζουν στα chat (χωρίς αυτό να είναι
κακό).

> Ma kathiste re paidia, oti kanei o Lamprakhs 8a koitame tora; Se
> plhroforw uparxei kosmos me kalyteres idees apo ta skulia tou lamprakh
> kai apla _den exei xrono_ na tis ulopoiisei. Oti h DolNet exei riksei
> ena kefalaio kai kanei "average" periodika me omorfh selidopoiish pou
> apeuthinontai ston meso "agorasth kinhtou" me afhnei adiaforo.

Φίλε μου και πάλι δεν βλέπεις το προφανές: ο Λαμπράκης λεφτά θέλει να βγάλει,
αν τα τεχνικά πουλούσαν περισσότερο από την "υπεραπλούστευση" την ίδια μέρα
το RAM θα γινόταν σκληροπυρηνικά τεχνικό.
Το θέμα είναι τα χρήματα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κόσμος που να θέλει τεχνικά άρθρα, ούτε ότι
δεν υπάρχουν νέοι χρήστες που να διψούν για μάθηση.
Απλά είναι η μειοψηφία. (τουλάχιστον έτσι έχω διαπιστώσει από την καθημερινή
μου εμπειρία, αν έχω πέσει σε όλες τις εξαιρέσεις είναι κάτι που δεν το ξέρω)

> Auto einai entelos la8os. Soy ksanaleo, exoume ksexasei ti ginotan ti
> dekaetia tou 80 sthn ellada. Ta perissotera periodika gia upologistes
> tote eixan san 8emata to programmatismo kai eniote tin ilektronikh.
> Arxarioi, kai milame mexri kai pedia, agorazan auta ta periodika.

Και εγώ σου λέω τι γίνεται στη δεκαετία του 00... μη μπερδεύεις τις εποχές.

> H apopsh oti o arxarios 8elei paixnidakia kai mandrake einai ena klise
> pou den exei apodixtei pote. Apla etsi 8eloun fenetai na pisteuoun
> merikoi tis "elite" pou de 8eloun kaneis na tous ftasei stis gnoseis.

Αυτό είναι conspiracy theory, είναι οι λίγο που κατέχουν την γνώση και δεν
θέλουν να την αποκτήσουν οι πολλοί, τι μου λες τώρα;
Και προσωπικά δεν προτείνω σε κανέναν "νέο" στο linux Mandrake. Όχι γιατί
είναι "κακό", απλά εμένα μου αρέσει το Slackware.

> Again, to "newbie" de ksero pos sas exei katsei sto mialo alla den
> einai oute teras oute on dianoitika ka8isterimeno.

Το να σου αρέσουν τα φρου φρου και τα αρώματα δεν σε κάνει καθυστερημένο.
Ούτε σε όσα γράφω έχω αφήσει τέτοιο υπονοούμενο.
Είναι καθαρά θέμα γούστου.

> Otan esu ma8enes
> linux h8eles xromatakia kai pingouinakia; Ego pantos oxi.

Όχι, γιατί εγώ δεν ασχολήθηκα με το Linux επειδή ήταν μόδα, επειδή ήταν free,
επειδή το έδινε δώρο το RAM!
Ασχολήθηκα γιατί ήθελα να μάθω κάτι παραπάνω από αυτά που μπορούσα να μάθω από
το DOS, ενώ επιπλέον μπορούσα να κάνω πολύ περισσότερα πράγματα.
Αυτό όμως δεν ισχύει για όλον τον κόσμο.
Κάθε άλλο, η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών που γνωρίζω, ακόμα και
ανθρώπων που θέλουν να λέγονται "admins", τα θέλουν όλα έτοιμα στο πιάτο, με
μερικά click και χωρίς να διαβάσουν ούτε ένα man page.

> Kai kala esu,
> mpori na'8eles, alla polus kosmos _einai_ "newbie" alla _den_ 8elei
> xrwmatakia, pingouinakia kai malakitses. 8elei kapoios na ton arxisei
> apo to 0 kai na ftasei sto 2^64.

Συμφωνώ, ξέρεις τι ποσοστό είναι αυτό μέσα στο σύνολο των χρηστών;
Μικρό, μονοψήφιο.

> A ok, eimaste zwa tora, ok, ara de kanoume tipota. koita, o kosmos
> uparxei, apla diabazei RAM mexri na dei kati kalutero sto periptero.

Ναι, είμαι βέβαιος πως ο κόσμος που διψάει για γνώση διαβάζει RAM περιμένοντας
κάτι καλύτερο να βγει, τη στιγμή που υπάρχει ΑΠΕΙΡΟ documentation online.
Τι μου λες τώρα!
Όσο για τον "τριτοκοσμίκο χαρακτήρα της Ελλάδας" είμαι πολύ σαφής, δεν
αναφέρομαι σε ανθρώπους, πολύ δε περισσότερο δεν τους χαρακτηρίζω ζώα.
Αναφέρομαι στο επίπεδο της τεχνολογίας.

> ps. oxi, de 8a to kano ego.

Εύκολο να βγάλεις την ουρά σου από έξω.
Θα σου προτείνω το άλλο, αφού πιστεύεις ότι υπάρχει κόσμος που θέλει να μάθει,
βοήθησε τον.
Έχω αναλάβει το Magaz και ψάχνω για αρθρογράφους.
Γράψε κανένα άρθρο.

--
"Wisdom is knowing what to do with what you know"

 Michael Iatrou
 Department of Electrical and Computer Engineering
 University of Patras, Greece