Αφιέρωμα Linux!!!

Dimitris Kamenopoulos dkamen at otenet.gr
Fri Mar 7 02:08:01 EET 2003

On Friday 07 March 2003 01:36, P. Christeas wrote:

> Έτσι είναι.
> Όσο καλό κι αν είναι το Linux από τεχνικής πλευράς και απόδοσης (βλ. νέους
> servers από σοβαρές εταιρείες με Linux), η επιτυχία του θα είναι να
> επικρατήσει και στην αγορά του 'μέσου ηλίθιου' χρήστη.

Αυτή νομίζω ότι θα είναι η αποτυχία του. Κι εγώ θέλω ένα PC που θα κάνει τα
πάντα για μένα, όμως μέχρι να υπάρξει τουλάχιστον 20πλάσια πρόοδος στον τομέα
της τεχνητής νοημοσύνης, κοροϊδεύουμε κάποιον άμα του λέμε ότι μπορεί να
χρησιμοποιήσει υπολογιστή χωρίς να σκέφτεται ούτε μια σταλιά. Κάτι που κάνει
το 99% των χρηστών οποιουδήποτε προσωπικού υπολογιστή (είτε Windows είτε
Mac). Ε αυτό το 99% δεν το θέλω εκτός αν αλλάξει νοοτροπία. Κατά τη γνώμη μου
θα ήταν πολύ πιο κερδοφόρο για την κοινότητα να τραβήξει power users, μια
κατεύθυνση προς την οποία κινούνται πολλά projects (όπως το KDE). Αυτοί είναι
πιο απαιτητικοί και πιο έξυπνοι, οπότε:
α) Κάτι που θα τους τραβήξει θα είναι κατ' ανάγκη καλής ποιότητας
β) Έχουν περισσότερες πιθανότητες να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην κοινότητα
(αν θες και μόνο με τις απορίες τους).

> Και είναι το μόνο
> GNU σύστημα που έχει καταφέρει να πάρει μερίδιο αυτής της αγοράς.

Είναι το μονο GNU σύστημα που έχει πάρει μερίδιο οποιασδήποτε αγοράς :-),
γιατί το άλλο GNU σύστημα πριν κάτι μήνες κατάφερε να υποστηρίξει δίσκους
1GB. Μάλλον εννοούσες «το μόνο Open Source» σύστημα.

> Ο άσχετος χρήστης δεν θέλει logs, κονσόλες, "τεχνικά" distros κλπ. Θέλει
> γραφικά, απλούς χειρισμούς περιοδικά που να λένε αυτά που για μάς είναι
> αυτονόητα..

Θέλει επίσης τα warez του και γενικότερα να μην πληρώνει για να αποκτήσει
προγράμματα τα οποία θα χρησιμοποιεί μονίμως στο 1% των δυνατοτήτων τους. Με
λίγα λόγια είναι ένας αδιόρθωτος ιδεαλιστής: πιστεύει ακράδαντα ότι ο κόσμος
του χρωστάει χάρη, μολονότι 6.000.000.000 άτομα τον διαβεβαιώνουν καθημερινά
για το αντίθετο. Ευχαριστώ πολύ, αλλά ως κοινότητα -και ειδικά ως ελληνική
κοινότητα- έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ το μέγιστο ανεκτό λόγο συνεισφέροντων
προς τεμπέληδες.

> [...]
> μηχάνημα το ίδιο. (π.χ. μια μικρή εταιρεία που θέλει 10 μηχανήματα για
> Internet, γραφομηχανή κλπ.) Αυτοί θέλουν ένα 'παιδικό' distro. Το Mandrake
> έχει ένα καλό: τελειώνει το install σε 30 λεπτά, με απλές κινήσεις και το
> σύστημα δουλεύει αρκετά καλά. Μπορείτε να αμφισβητήσετε αν το σύστημα έχει
> όλα τα σωστά settings, ασφάλεια ή optimisations, αλλά η εγκατάσταση είναι η
> πιό εύκολη. Χρειάζεται αυτό. Δώστε ένα σύστημα που να δουλεύει σε 1 ώρα και
> μετά υπάρχει αρκετός χρόνος για να βελτιωθούν τα όποια προβλήματα - άλλωστε
> το Linux δεν θα χρειαστεί ούτε reboot ;-).

Αυτή είναι μια κατηγορία που δεν έχω πρόβλημα να αποδεχθώ. Γιατί είναι
σοβαροί, όχι γκατζετάδες.

> Η νοοτροπία του OS είναι οτι καθένας κάνει ο,τι θέλει. Εγώ θέλω να επιτρέψω
> σ' αυτό το target group να ξεφύγει από το άλλο λειτουργικό. Μπορείτε να
> βοηθήσετε (γιατί αυτό τελικά θα κάνει το Linux δημοφιλές), αλλά αν έχετε
> άλλη γνώμη, δεν μπορείτε να εμποδίσετε όσους κάνουν αυτή την προσπάθεια.

Προσωπικά, για τους λόγους που εξήγησα, πιστεύω ότι αυξημένο userbase δε
σημαίνει λιγότερα προβλήματα, αλλά περισσότερα, εφ' όσον δε λαμβάνεται υπόψη
η ποιότητα των νεοεισερχομένων και δε γίνονται συγκεκριμένα βήματα για να
ανέβει αυτή η ποιότητα. Φυσικά είμαι ο τελευταίος που θα κατηγορήσει
οποιαδήποτε προσπάθεια ατόμων που διαφωνούν μαζί μου, ίσα-ίσα, την ενθαρρύνω
γιατί το νόημα του Free Software είναι ότι οι πάντες θα πρέπει να έχουν
πρόσβαση σε αυτό.