CD-Writer δεν πιάνει την μέγιστη ταχύτητα

DJ Art djart at linux.gr
Sat Jul 5 01:16:03 EEST 2003

Nikolaos Dionysopoulos wrote:
> Χαιρετώ την λίστα!
>
> Έχω ένα CD-RW ARTEC 48x αλλά όταν προσπαθώ να γράψω CD-Rs στην
> ονομαστική μέγιστη ταχύτητα (48x) μου πετάει μήνυμα Medium does not
> support this speed, switching to 24x.

Τρία τινά μπορεί να συμβαίνουν:

1) Τα δισκάκια είναι της πλάκας (κάτι που υποννοείς ότι δεν συμβαίνει).
Επί της ευκαιρίας, τί μάρκα είναι τα δισκάκια ??
(πρόσεξε μόνο η απάντηση να ΜΗΝ είναι "princo" ;)

2) Το cdr είναι της πλάκας. (αυτό δεν είναι υποθετικό, αληθεύει, αλλά
τέλος πάντων, παρακάτω).

3) Το cdr δεν συνεργάζεται με τα συγκεκριμένα δισκάκια. Δεν παίζουν όλα
τα cdr με όλα τα δισκάκια. Είναι πολύ σύνηθες να παρατηρούνται
ασυμβατότητες, ειδικά όταν μιλάμε για το επονομαζόμενο "μπαζο-hardware".
:/

> Τα δισκάκια που χρησιμοποιώ είναι
> certified 52x (οπότε δεν παίζει να φταίνε αυτά όπως πίστευα μέχρι
> πρότινως που χρησιμοποιούσα no-name). Τι χάνω;

Μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσες no-name, ενώ τώρα χρησιμοποιείς princo ή
parrot (ή κάποια αντίστοιχη μάρκα "μ' έκαψες" ??) (για το καλό σου,
ελπίζω πως όχι ;)

> Σημείωση :Το CD-Writer δοκιμάστηκε και σε άλλο μηχάνημα με Windows κι
> εμφανίζει παρόμοια συμπεριφορά.

Όχι πως μας ενδιαφέρει τί κάνουν τα windows, αλλά αφού επιβεβαιώνουν κι
αυτά το ίδιο καθεστώς, χμμμ ..... χλωμά τα κόβω τα πράγματα.

> Το παλαβό : Στο δεύτερο μηχάνημα χρησιμοποιώντας Nero αν πατήσουμε το
> κουμπί της εγγραφής χωρίς να υπάρχει CD στο drive (οπότε ανοίγει το
> πορτάκι και βάζουμε τότε το δισκάκι μέσα), η συσκευή γράφει σε 48x
> κανονικά και το παραγόμενο CD διαβάζεται παντού.

Πόσα δισκάκια δοκίμασες και "πέτυχαν" σε αυτό το "τέστ" ??

> Υπάρχει τρόπος να παρακάμψω τη συμπεριφορά του cdrecord και να
> εξαναγκάσω το CD να γράψει σε μέγιστη ταχύτητα;

Να σου προτείνω κάτι άλλο ??? Έχεις σκεφτεί καθόλου πως οι 52χ και 48χ
και 250.000χ ταχύτητες στα cdrecorders είναι κάπως αστρονομικές ?? Και
πώς καλά καλά ούτε πραγματικές δεν είναι. Ξεκινάει να γράφει το cd στην
αρχή με 16x, ΑΝ πάει καλά μετά από μερικά sectors ανεβάζει σε 20χ, ΑΝ
μέχρι εδώ καλά μετά από λίγο σε 24χ, κλπ κλπ κλπ. Δηλαδή, σε κόφτει τόσο
πολύ να γραφτούνε τα 100 τελευταία sectors του CD σε ταχύτητα 52χ ?? Μη
νομίζεις πως κερδίζεις κάτι. Στα γράφει σε 24χ ??? Δουλεύουν μια χαρά?
Εαν ναι, τότε θα έλεγα είναι οκ. Δεν έχεις δα και το υπέρτατο recorder
που θα σου αποδώσει την καλύτερη ποιότητα εγγραφής σε 52χ (ακόμα κι αν
καταφέρεις να το φτάσεις εκεί ψηλά).

my humble opinion.

Εντάξει, τώρα πέρα από την πλάκα, νομίζω πως ισχύει το 3), μάλλον είναι
ασυμβατότητα. Πάντως, όταν γράφεις με το cdrecord, για παρατήρησε κάτι:
όταν ξεκινάς να γράφεις σου πετάει με τη μία ότι το δισκάκι δεν πάει στα
48χ ή γράφει πρώτα:
"Performing OPC" και μετά σου πετάει αυτό το μήνυμα ??

Επίσης, τρέξε ένα
cdrecord -atip dev=0,0,0
και στείλε αν θές το output ή δές εσύ ο ίδιος αν οι ενδείξεις που
εμφανίζει το cdrecord φαίνονται "σωστές" ....

(/action τρίβει σαδιστικά το Plextor 12x ψηστήρι του ;)
--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)