[RFC] fontconfig - greek orthography

Sarantis Paskalis sarantis at cnl.di.uoa.gr
Sun Jan 26 17:06:01 EET 2003

On Sat, Jan 25, 2003 at 10:22:35PM +0200, Panayiotis Christodoulou wrote:

> [...]
> δεξιά κεραία δηλώνει, στον ελληνικό τρόπο αριθμήσεως, τις μονάδες και η
> αριστερή τις χιλιάδες. Για παράδειγμα, ο αριθμός 1273 γράφεται ??ασογ??
> την αριστερή κεραία διάλεξε κάποια «misc-fixed» γραμματοσειρά για να
> διαβάσης το μήνυμα). Η υπογεγραμμένη, φυσικά, χρησιμοποιείται στο
> πολυτονικό, αν και δεν γνωρίζω γιατί την τοποθέτησαν εκεί.

> χαρά τις γραμματοσειρές αλλά δεν χρησιμοποιώ «Red Hat».Προφανώς
> πρόκειται για κάποιο πρόβλημα της εφαρμογής το οποίο πρέπει να λυθή με
> την διόρθωσι της εφαρμογής κι όχι με το εξοστρακισμό των συμβόλων που

Το θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο από τη διόρθωση της εφαρμογής.  Υπάρχουν
διαθέσιμες και χρησιμοποιούνται γραμματοσειρές (διαθέσιμες από τη
Microsoft κατά κανόνα), οι οποίες

1. είναι ευρέως διαθέσιμες, και μπορούν νόμιμα να χρησιμοποιηθούν
2. δεν επιδέχονται καμμία τροποποίηση (συμπεριλαμβανομένης προσθήκης
   χαρακτήρων).
3. έχουν υποστήριξη για ελληνικούς χαρακτήρες (εκτός από αυτούς που
   ανάφερα)

Αυτές οι γραμματοσειρές υποστηρίζουν ή όχι ελληνικά;  Αυτό είναι το
ερώτημα που πρέπει να απαντήσει το fontconfig.  Ο μηχανισμός του είναι
απλός.  Ψάχνει να βρει τους χαρακτήρες που έχει υλοποιημένη μια
γραμματοσειρά, και αν καλύπτουν το σύνολο που είναι υποχρεωτικό για μία
γλώσσα, τότε θεωρεί ότι η γλώσσα υποστηρίζεται από τη γραμματοσειρά.
Το σύνολο των υποχρεωτικών χαρακτήρων για την υποστήριξη των ελληνικών
περιείχε και αυτούς τους χαρακτήρες.

Επομένως ακόμη και στην περίπτωση της αποδοχής των γραμματοσειρών από
οποιαδήποτε εφαρμογή ως υποστηρίζοντων ελληνικά, θα πρέπει να μη
λαμβάνονται υπ΄ όψη αυτοί οι χαρακτήρες (ή να υπάρχει κάποιο περιθώριο
2-3 χαρακτήρων, όσο αφορά την πληρότητα).

> Παναγιώτης Χριστοδούλου

-- Sarantis