kde vs gnome

Dimitris Kamenopoulos dkamen at otenet.gr
Fri Jan 24 20:08:01 EET 2003

On Friday 24 January 2003 11:30, Nikolaos Dionysopoulos wrote:

> [...]
>   - Το interface μοιάζει εξωφρενικά με Windows (ευκολία μετάβασης)
>   - Είναι παραματροποιήσιμο μέχρι αίσχους από τα γραφικά του εργαλεία
> (δεν μπλέκεις με configuration files αν δεν το θέλεις)
>   - Μπορείς να το κάνεις απίστευτα όμορφο, αν το αντέχει το μηχάνημά σου
>   - Έχει τα πάντα, μα τα πάντα μιλάμε! Από browser μέχρι spreadsheet, κι
> από media player(noatun) μέχρι minesweeper :>
>   - Επειδή έχει τα πάντα, κοντεύει να γίνει Windows, και θέλει ένα κάρο
> μνήμη (στάνταρ) και ένα κτηνώδη επεξεργαστή για να δεις όλα τα ωραία
> χρώματα κι αρώματα. Τώρα με Celeron/550 χλωμό σε κόβω. Στο παλιό μου

Μόνο μνήμη θέλει. Επεξεργαστής, εκεί γύρω στα 400-500MHz είσαι τζιτζί άμα
δεν έχεις πολλές διακοσμήσεις.

>   - Έχει κάποια μικρά παλαβά bugs (βλέπε Supermount + Mandrake 9.0 +
> KDE, όπου αν κάνεις browse ένα CD δεν μπορείς να εξάγεις το δίσκο και
> μετά σου κολλάει)

Το KDE είναι πολύ περισσότερα από το interface του. Ενδεικτικά αναφέρω:
-DCOP (με εφαρμογές που ξεκινούν από embedding αντικειμένων σε
στυλ OLE και φτάνουν μέχρι τον έλεγχο του KMail από ένα shell script).
-IO-slaves (in-place editing π.χ. των αρχείων που έχεις σε κάποιον
sftp server ή σε ένα tarball).
-KDEPrint (διαχείριση εκτυπωτών/εκτυπώσεων με πολύ καλύτερο τρόπο
από τα Windows).
-KHTML (το ταχύτερο και καλύτερο rendering engine στον κόσμο).
-Desktop Sharing (όπως στα XP).
-arts (κορυφαία διαχείριση ήχου).
-ασφάλεια (υποστήριξη SSL, OpenPGP κλπ).
-WYSIWYG εκτυπώσεις.

Όλη αυτή η υποδομή βαρύνει κατά τη γνώμη μου πολύ περισσότερο
σε μια αξιολόγηση από την εμφάνιση. Για το τι έχει να προσφέρει αντίστοιχα
το GNOME δε μιλάω γιατί δεν το ξέρω καλά. Υποψιάζομαι ότι
προσφέρει πολύ λιγότερα, γι' αυτό και είναι πιο μικρό.

Προσοχή: δε λέω ότι το KDE είναι καλύτερο από το GNOME. Κατά γενική
ομολογία το KDE είναι πιο *ώριμο* από το GNOME, ωστόσο θεωρώ αυτονόητο
ότι υπάρχουν και για τα δύο περιπτώσεις που υπερτερούν.

Αλλά αν είναι να τα συγκρίνετε,
συγκρίνετε τις υποδομές που παρέχουν στις εφαρμογές τους, όχι την
εμφάνιση (το KDE κάτω από την επιφάνεια δεν έχει την παραμικρή απολύτως
σχέση με τα Windows). Γιατί στο κάτω-κάτω ο σκοπός ενός DE είναι ακριβώς
να παρέχει υποδομές στις εφαρμογές του.

Στην εμφάνιση κατά τη γνώμη μου το θέμα ποιος-την-έχει-μεγαλύτερη είναι προ
πολλού λυμένο (βλ. enlightenment).