dd if=/dev/zero vs. low level format [was: Re: Disk check tool]

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Jan 10 23:36:01 EET 2003

On 2003-01-10 18:04, Άγγελος Οικονομόπουλος <aoiko at cc.ece.ntua.gr> wrote:

> i) αυτό ισχύει μόνο για τη wd (μάλιστα αν θυμάμαι καλά η επιλογή
> λέγεται zero-fill)
> ii) ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι
> απλά γράφει zero-filled sectors (βασικά έχω υποψίες ότι κάνει πολλά
> άλλα πράγματα, αλλά όταν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις τέτοιο prog
> συνήθως δεν έχεις καμία διάθεση να ψάξεις να βρείς τί ακριβώς κάνει)

Επειδή αυτό έλεγε στο documentation του, δεν έκατσα να το ψάξω πολύ.
Έτρεξα το απόγευμα το πρόγραμμα το dd.  Δύο φορές.  Με shutdown και
power off ανάμεσα από κάθε τρέξιμο.  Και delay πάνω από 2-3 λεπτά
μεταξύ του power off και του επόμενου power on.  Ο δίσκος έπαιξε μια
χαρά στο δεύτερο dd.  Κανένα block του δεν παρουσίασε πρόβλημα.

Ύστερα βρήκα κάπου σε ένα παλιό μου CDROM μια boot disk για DOS 6.22
και την έγραψα σε ένα floppy.  Στο ίδιο floppy έκανα unzip το utility
της WD.  Το έξτρεξα για να δω τι στο κακό θα κάνει στο δίσκο.  Δεν
έκατσα να μετρήσω και χρόνους, αλλά πήρε κάμποσο ώρα.  Προς το παρόν
δεν έχω όρεξη να κάνω disassemble ένα πρόγραμμα .exe αρκετών KB.
Βαριέμαι.

Απλά ρώτησα μήπως κάποιος ξέρει όντως αν έχει διαφορά από το dd.

> Να κατεβάσεις τα tools της wd που, αν θυμάμαι καλά, είναι διαθέσιμα
> σε image.

Thanks.  Το έκανα.  Μάλλον θα προσπαθήσω να ρωτήσω και την ίδια την
WD, γιατί δεν είναι πάντα εύκολο ή γρήγορο να ψάχνω να βρω bootable
δισκέττα με DOS.  OK, ίσως να είναι, αλλά δεν θέλω να εξαρτώμαι από
την ύπαρξη του DOS.  Μπορεί να πεθάνει και να σαπίσει στο
χρονοντούλαπο της ιστορίας :P

- Γιώργος