( : Linux + ibook)

Panayiotis Christodoulou pchristo73 at yahoo.gr
Fri Jan 3 22:52:01 EET 2003

Στις Παρ 03 Ιαν 2003 01:38, ο/η P. Christeas έγραψε:
> Στις Πεμ 02 Ιαν 2003 8:19 μμ, ο/η V13 έγραψε:

> Δοκίμασα με 'Fixed font width' στο kmail και το είδα.
> Καλή προσπάθεια!

«unicode», το μόνο που έχει να κάνει κάποιος είναι να επιλέξει μία
γραμματοσειρά που υποστηρίζει τα «εκτεταμένα» ελληνικά, είτε το τρέχει
έρχονται με κάποιες γραμματοσειρές «σταθερού πλάτους» που υποστηρίζουν
τα «εκτεταμένα» ελληνικά.

   Κάτι ανάλογο θα πρέπει να ισχύει και για τις «gtk2» εφαρμογές.

   Στον «Mozilla» νομίζω ότι τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού ο
«Mozilla» θα προσπαθήσει να εμφανίσει τους χαρακτήρες που δεν
υποστηρίζονται από την επιλεγμένη γραμματοσειρά χρησιμοποιώντας μία
άλλη που τους υποστηρίζει. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στο πρόγραμμα
φυλλομετρήσεως.

   Στις «gtk1» εφαρμογές τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Αν η εφαρμογή
υποστηρίζει την επιλογή χρήσεως των γραμματοσειρών ως «fontset» ίσως
κάτι μπορεί να γίνει αλλά δεν το έχω ψάξει το ζήτημα.

   Όσον αφορά στις εφαρμογές κονσόλας, αυτές θα πρέπει φυσικά να
χρησιμοποιείται η κατάλληλη γραμματοσειρά. Δυστυχώς η υποστήριξις
«unicode» σε περιβάλλον καθαρής κονσόλας είναι ακόμα αρκετά ελλιπής και
δεν γνωρίζω καμμία γραμματοσειρά για κονσόλα που να υποστηρίζει τα
«εκτεταμένα» ελληνικά.

  Τα παραπάνω ισχύουν μέσες-άκρες για την εμφάνισι των εν λόγω
χαρακτήρων. Για την εισαγωγή τους χρειάζεται να τρέχει κανείς ένα
χρησιμοποιεί ειδικό πληκτρολόγιο όπως αυτό που θα έρθει με τα «XFree86
4.3.0» (το οποίο χρησιμοποίησα για την συγγραφή τού αρχικού μου
που έχουν δικά τους πληκτρολόγια.

--
Παναγιώτης Χριστοδούλου
pchristo73 at yahoo.gr