dvorak+el xkb combination

Koukopoulos Konstantinos k.koukopoulos at di.uoa.gr
Fri Jan 3 21:45:02 EET 2003

χαίρεται,

πρόσφατα «προχώρησα» το configuration των X του debian unstable
συστήματος μου από (xmodmap/iso8859-7) σε (xkb/utf-8).

Για την ακρίβεια πριν απλά χρησιμοποιούσα την builtin υποστήριξη του
rxvt αφού ελληνικά χρειαζόμουν μόνο στον vi.  Επίσης είχα και ένα
.xmodmap που μου έστηνε το πληκτρολόγιο σε dvorak layout, που εδώ και 2
χρόνια χρησιμοποιώ ανελλιπώς.  Επειδή όμως έχω φάει αρκετό κορόιδεμα που
δεν μπορoύσα να γράψω ελληνικά στο google με τον mozilla υπέκυψα και
είπα να κάνω την πλήρη μετάβαση σε δίγλωσσο σύστημα.

Με την βοήθεια και των αρχείων αυτής της λίστας έχω στήσει μια χαρά τα
locales μου και την UTF υποστήριξη όλων των, σημαντικών για μένα,
εφαρμογών.  Το μόνο πρόβλημα είναι οτί έχω ξεμείνει με το παλιο-qwerty.
Φαντάζομαι για σχεδόν όλους αυτό δεν είναι καθόλου πρόβλημα, αλλά για
εμένα είναι αρκετά σημαντικό.

Έχω κάνει μια απόπειρα:

από το /etc/X11/xkb/rules/xfree86.lst :

!layout
 .
 .
 .
  nl            Dutch
  dvorak        Dvorak
  dvorak+el     Dvorak and Hellenic
  ee            Estonian
 .
 .

από το /etc/X11/XF86Config-4 :

Section "InputDevice"
   Identifier      "Generic Keyboard"
   Driver          "keyboard"
   Option          "CoreKeyboard"
   Option          "XkbRules" "xfree86"
   Option          "XkbModel" "pc105"
   Option          "XkbLayout"     "el"
   Option          "XkbVariant" "extended"
   Option          "XkbOptions" "ctrl:nocaps,grp:rwin_toggle,grp_led:caps"
EndSection

με αυτές τις ρυθμίσεις τα περισσότερα γράμματα είναι στην σωστή τους
θέση αλλά σε κάποια το "el" κάνει override τα αντίστοιχα του dvorak.

Καταρχάς αυτό που κάνω παραπάνω έχει νόημα;  Ποιός είναι ο σωστός τρόπος
για να συνυπάρχουν δύο οποιαδήποτε layout;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,

Κωνσταντίνος.

--