Ευρώ (ήταν: Linux + ibook)

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Thu Jan 2 08:41:01 EET 2003

* "P. Christeas" <p_christ at hol.gr> [2003-01-01 21:06]:
> Εγώ προτιμώ να μπεί 'παράνομα' το σύμβολο στην iso8859-7 που χρησιμοποιούμε.
> Να φτιάξουμε [1] δηλ. μια ανεπίσημη iso8859-7e, η οποία θα έχει το Eur στη
> θέση 164. Το όλο σύστημα θα είναι μάλλον συμβατό με το 8859-7 που έχουμε.
> Αρκεί αυτή η αλλαγή να γίνει για όλες τις νέες εκδόσεις των distros.

Όχι, μην το κάνεις αυτό! Το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να είσαι
ασύμβατος με όλον τον υπόλοιπο κόσμο. Δε χρειαζόμαστε άλλες 8-μπιτες
κωδικοποιήσεις (ειδικά αν έχουν μόνο μικροδιαφορές από τις υπάρχουσες).

Τουλάχιστον η codepage 1253 υπάρχει ήδη, και η GNU libc περιέχει πίνακες
για μετατροπή από και προς αυτήν. Φρόντισε απλώς αν στέλνεις αρχεία σε
άλλους να δηλώνεις την κωδικοποίηση που χρησιμοποιούν (με MIME ή κάπως
αλλιώς).

* Dimitris Kamenopoulos <dkamenSpammersGetLost at otenet.gr> [2003-01-01 18:25]:
> Δεν είναι υποχρεωτικό μια γραμματοσειρά να περιέχει glyphs για ΌΛΟ
> το unicode. Δεν είναι καν πρακτικό.

Για την ακρίβεια είναι αδύνατο! Ο πιο συνηθισμένος τύπος γραμματοσειρών
αυτή τη στιγμή είναι οι TrueType/OpenType, οι οποίες υποστηρίζουν μέχρι
65535 γλυφές στο ίδιο αρχείο. Το Unicode περιέχει πάνω από 95000
χαρακτήρες αυτή τη στιγμή, και σε λίγα χρόνια προβλέπεται να προστεθεί
και η Ιδεογραφική Επέκταση C με ακόμα 60000 ιδεογράμματα! Επιπλέον, ο
αριθμός των απαιτούμενων γλυφών είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των
χαρακτήρων, καθώς οι ακολουθίες χαρακτήρων σε αρκετές γραφές σχηματίζουν
συμπλέγματα ή αλλάζουν σχήμα ανάλογα με τη θέση τους.

Δεν είναι απαραίτητο να έχεις σε μία γραμματοσειρά όλα τα γράμματα που
χρειάζεσαι, αρκεί να μπορείς να πεις στο σύστημα απεικόνισης αν δεν
μπορεί να εμφανίσει κάποια γράμματα με την πρώτη γραμματοσειρά που έχεις
ζητήσει, να ψάξει και στις υπόλοιπες μέχρι να βρει κάποια που να κάνει.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr