linux hd speed

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sun Dec 14 23:34:10 EET 2003

On Sun, Dec 14, 2003 at 04:57:47PM +0200, Antonis Sidiropoulos wrote:

> Pragmati:
> px:
> hdparm -t /dev/hdb3
>
> /dev/hdb3:
> Timing buffered disk reads:  64 MB in 16.59 seconds = 3.86 MB/sec
>
> hdparm -t /dev/sda1
>
> /dev/sda1:
> Timing buffered disk reads:  64 MB in  3.44 seconds =18.60 MB/sec
>
> Edw fainetai i diafora.

  Βασικά εδώ φαίνεται ότι κάτι πάει πολύ στραβά με τη ρύθμιση του ATA
δίσκου, εκτός πια κι αν είναι τόσο παλιός για να δικαιολογεί τέτοια
χάλια επίδοση. Ακόμα και οι αρχαίοι δίσκοι που έχουμε πάνω στον hal
(5,1 και 3,2 GB), που είναι ATA33 νομίζω, μου βγάζουν καλύτερη επίδοση
από αυτό το τραγικό που έχεις εσύ. Πόσο μάλλον ο 80άρης που έχω εδώ
στο σπίτι, που είναι σαφώς πιο γρήγορος από το ATA33 στο οποίο κάθεται
πάνω, και εξαιτίας του πιάνει *μόνο* 22 MB/s στο -t.

  Το πιο πιθανό είναι ότι έχεις πρόβλημα με το DMA για τους σκληρούς
δίσκους, δηλαδή δεν είναι ενεργοποιημένο. Κοίταξέ το, είναι χαλαρά το
πιο σημαντικό πράγμα για τις επιδόσεις ενός υπολογιστή τη σήμερον
ημέρα (εκτός κι αν έχει μόνο SCSI).

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."