[TIP] fontconfig

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sat Dec 6 20:01:33 EET 2003

On Sat, Dec 06, 2003 at 01:21:10PM +0200, V13 wrote:
> Gia osoys exoyn fontconfig:
>
> An den thelete na blepete fonts poy den ginontai antialiasing se web pages klp
> opoy xrisimopoioyn (p.x.) Helvetica tote balte ayto sto /etc/fonts/local.cf h
> sto ~/fonts.conf (mesa sto <fontconfig></fontconfig>):
>
> <match target="pattern">
>         <edit name="prefer_outline" mode="assign">
>                 <bool>true</bool>
>         </edit>
> </match>
>
> Symfona me ta rules poy'xei sto /etc/fonts/fonts.conf tha alazei ola ta
> Helvetica se Arial kai ola ta Times se Times New Roman...

  Να αναφέρω για λόγους πληρότητας ότι, ένας άλλος τρόπος να
επιτευχθεί το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα, είναι απλά να μην υπάρχουν
δηλωμένοι στις ρυθμίσεις του fontconfig κατάλογοι με bitmap
γραμματοσειρές. Μια ματιά που έριξα, αυτό ακριβώς εφαρμόζεται στο
σύστημά μου (Debian). :^)

  Με την ευκαιρία, έριξα μια ματιά στις ρυθμίσεις του fontconfig
γενικά· αρκετό ενδιαφέρον έχει η δυνατότητα που δίνει να ενεργοποιηθεί
ο autohinter της freetype. Αυτό γίνεται κάπως έτσι:

  <match target="font">
    <edit name="autohint" mode="assign">
      <bool>true</bool>
    </edit>
  </match>

  Το δοκίμασα, και μ' αρέσει το οπτικό αποτέλεσμα των γραμματοσειρών
πιο πολύ από πριν. Φυσικά αυτό αφορά τη «νόμιμη» freetype, δεν έχει
ιδιαίτερη σημασία για όσους την κάνουν compile με το πατενταρισμένο
hinting (γκουχ γκουχ). ;^)

Υ.Γ. (άσχετο) Αυτό το priest.com που βρίσκεται το e-mail σου είναι από
τα (λίγα ευτυχώς) domain που αρνούνται να δεχτούν μηνύματα από dial-up
ζώνες διευθύνσεων. Οπότε π.χ. από εμένα, που το exim μου είναι
ρυθμισμένο να στέλνει απευθείας χωρίς μεσάζοντα, δεν φτάνουν ποτέ.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr
+306976604701