(no subject)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Apr 14 21:24:01 EEST 2003

On 2003-04-14 14:34, Vassilis Aretakis <varet at panafonet.gr> wrote:
> To theorw fisiologiko oi kathigites na min exoun gnosi gia vasika pragma! :)
> Vasikes erwtiseis opos ti einai to bios! den tha mas apantisoun potee!

Ναι, φυσιολογικό είναι.  Εγώ δεν καταλογίζω πολύ φταίξιμο σε αυτούς αν
δεν ξέρουν από υπολογιστές.  Οι απαιτήσεις σε προσωπικό στα σχολεία δεν
καλύπτονται από αυτούς που τελειώνουν κάποια σχολή υπολογιστών.  Για
πολλούς λόγους.  Για παράδειγμα, γιατί είναι εντελώς ακατάλληλοι οι
περισσότεροι για να κάνουν μάθημα σε άλλους.  Κάποιος μπορεί να πει ότι
το ίδιο ακατάλληλοι είναι κι οι πιο πολλοί από αυτούς που είναι
καθηγητές, αλλά αυτό είναι εντελώς άλλο θέμα. Τουλάχιστον αυτοί που
έχουν θέση καθηγητή σε ένα γυμνάσιο έχουν κάνει κάποτε και παιδαγωγικά
μαθήματα.  Έστω και τυπικά μόνο, έχουν τα απαραίτητα προσόντα.

Δεν θα μου άρεσε σαν ιδέα κάποιος που έχει τελειώσει τη σχολή Μηχ. Η/Υ &
Πληροφορικής της Πάτρας π.χ. να μπορεί να μπει αυτόματα σε μια τάξη και
να κάνει μάθημα σε παιδιά.  Με δυο γονείς δασκάλους και μια αδερφή που
έχει αποφοιτήσει από το Παιδαγωγικό ξέρω πως δεν αρκεί να είσαι σχετικός
με το αντικείμενο για να το διδάξεις σε άλλους.  Καλό είναι να μην είσαι
άσχετος, αλλά πρέπει να έχεις κι άλλα προσόντα για να γίνεις ένας καλός
δάσκαλος.

Δεν μ' αρέσει ούτε η ιδέα να κάνει κάποιος 40 ώρες 'σεμινάρια' ένα
καλοκαίρι και να μπαίνει σε μια αίθουσα με 20 PC προσπαθώντας να μάθει
στα παιδιά για νταταμπέιζις και χάρντ ντίσκ'ς.  Εκτιμώ τον καθηγητή που
κάποτε, όταν εγώ ήμουνα στο Γυμνάσιο, ουσιαστικά με έπεισε να σπουδάσω
κάτι σχετικό με υπολογιστές και κάθε φορά που συναντιόμαστε χαίρομαι,
αλλά πλέον θεωρώ ότι ίσως να είναι και λίγο κακό στο 2003 να κάνει
κάποιος μάθημα μετα από μια σύντομη και ελλειπέστατη 'μετεκπαίδευση'.

Το εντυπωσιακό είναι ότι σήμερα, κι οι καθηγητές που είχα εγώ στο
γυμνάσιο συμφωνούν μ' αυτό.

- Γιώργος