Αλλαγή μεγέθους FAT32 Partition

drcypher drcypher at mail.ntua.gr
Sat Apr 5 16:16:01 EEST 2003

Χαίρετε,

  προσφάτως αποφάσισα ότι χρειαζόμουν λίγο παραπάνω χώρο για τα Windows
(έχω dual boot με Win ME και Linux Slack 9.0). Έτσι, ενώ είχα εγκαταστήσει
στο hda1 τα windows, το μόνο που μπορούσα να κάνω προκειμένου να
εξασφαλίσω πιθανότητες να μεταβληθεί το μέγεθος του εν λόγω partition ήταν
απλώς να αφήσω λίγο ελεύθερο χώρο ανάμεσα στο hda1 και το hda2. Έτσι, έχω
φτάσει σε ένα σχήμα:

    Name        Flags      Part Type  FS Type          [Label]        Size (MB)
    hda1        Boot        Primary   Win95 FAT32 (LBA)                 5000,98
                                      Unusable                          1007,94
    hda2                    Primary   Linux ReiserFS                    2502,04
    hda3                    Primary   Linux swap                         303,99

Το οποίο συνεχίζεται. Θέλω, λοιπόν, να ρωτήσω: Υπάρχει τρόπος να
ενσωματώσω το 1GB του unusable στο hda1 χωρίς να χρειαστεί να κάνω format,
κτλ? Φαντάζομαι ότ αν απλώς σβήσω το hda1 και το ξαναφτιάξω δίνοντάς του
όλο το χώρο (γεγονός που θα επηρεάσει νομίζω μόνο το MBR) δε θα σημαίνει
ότι τα windows θα βρουν τον υπόλοιπο χώρο που τους έδωσα. Μπορώ π.χ. να
κάνω ένα byte προς byte copy του hda1 σε ένα άλλο partition (έχω ελεύθερο
χώρο), να κάνω το resize και μετά να τα επαναφέρω; Ή μήπως τα windows
έχουν καταχωρημένο το μέγεθος του partition στο ίδιο το partition (αντί να
διαβάζουν από το MBR);

Κι' αυτό το ρωτάω γιατί θυμάμαι προ μηνών που προσπαθούσα να πείσω το DOS
ότι το FAT partition μου ήταν μεγαλύτερο από ότι το είχα δηλώσει, αλλά
μάταια. Ούτε το fdisk το επανέφερε, ούτε το DOS format, και τελικά η λύση
δόθηκε από τo mkdosfs.

Δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο έγινα κατανοητός στην παραπάνω φλυαρία μου.
Το ερώτημα, τελικά είναι: Πως μπορώ αναίμακτα να ενσωματώσω το (προσωρινά
άχρηστο) 1 GB μου στο hda1?

Ευχαριστώ.

--
Φίλιος Κωνσταντίνος, Προπτυχιακός Φοιτητής
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών / Ε.Μ.Π.