pppd Default route problem in Mandrake 9.1

Ioannis Theodoridis gthe at space.gr
Thu Apr 3 10:16:01 EEST 2003

Καλημέρα σε όλους.
Έχω στήσει το Mandrake 9.1 σε δύο μηχανήματα στο σπίτι. Σε ένα από τα δύο έχω συνδέσει ένα εξωτερικό σειριακό modem το οποίο και θέλω να χρησιμοποιώ για σύνδεση στο Internet (μέσω Forthnet, όπου έχω λογαριασμό). Τα δύο μηχανήματα είναι συνδεδεμένα σε τοπικό δίκτυο (address space: 10.0.0.x\255.255.255.0)
Στις δοκιμές μου, μετά την ρύθμιση μέσω των οδηγών, άλλοτε κατάφερνα να συνδεθώ κανονικά και άλλοτε όχι (ήταν πολύ περισσότερες οι αποτυχίες). Πιο συγκεκριμένα ενώ η PPP σύνδεση φαίνεται να ολοκληρώνεται επιτυχώς (παίρνω κανονικά IP από Forthnet), δεν μπορούσα να δω καμία διεύθυνση στο Ιντερνετ.
Αν και στην αρχή πίστεψα ότι ήταν θέμα DNS (ότι δεν βρίσκει αυτόματα το DNS του Provider) γρήγορα κατάλαβα ότι δεν προστίθεται ως default route το PPP link μέσω modem. To επιβεβαίωσα κάνοντας κατ'αρχήν PING στη remote address μου (από πλευράς Provider, η οποία και απαντούσε) και κατόπιν στη διεύθυνση του DNS server του provider (ο οποίος δεν απαντούσε), και στη συνέχεια προσθέτοντας ως default route  την remote διεύθυνση του ppp link (route add default x1.x2.x3.x4, όπου x1.x2.x3.x4 η remote διεύθυνση του ppp link). Στη συνέχεια μπορούσα να δω internet κανονικά.
Στη διαδικασία των δοκιμών είχα δοκιμάσει και τις ρυθμίσεις που προτείνει η Forthnet (πρόσθεση των DNS servers στο /etc/resolv.conf), είχα δοκιμάσει να απενεργοποιήσω το DNS server μου (named), και είχα επιτυχία (μόνο μέσω wizard) όταν απενεργοποιούσα τελείως το ethernet interface. Επίσης ότι ping έκανα, έφευγε μέσω του ethernet interface οπότε και οδηγήθηκα στο συμπέρασμα ότι φταίει το default gateway.
Βέβαια, ως εδώ καλά θα μου πείτε, ας όριζες εξ αρχής να παίρνει default gateway το ppp link όταν ρύθμιζες είτε τον wizard, είτε κατευθείαν το kppp, είτε το pppd options αρχείο στο /etc/ppp/ . Έλα όμως που τα έχω κάνει όλα αυτά και δεν έχω αποτέλεσμα.
Φαντάζομαι ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω το :
route add default ppp0 (ή κάπως έτσι) για να ορίσω το default gateway κατόπιν της σύνδεσης, route del default ppp0 πριν την αποσύνδεση και να φτιάξω έτσι ένα-δυο script-άκια για να αυτοματοποιήσω τη διαδικασία.
Όμως το ζήτημα για μένα είναι να ρυθμιστεί σωστά το ppp και κατ'επέκταση το μηχάνημα (όσο αφορά τα net interfaces) ώστε να παίζει σωστά το ppp link, έστω και μέσω γραμμής εντολής (pppd ή wvdial) για να σηκωθεί η σύνδεση.
Άλλωστε νομίζω ότι μόνο ως su μπορείς να έχεις πρόσβαση στην εντολή route.
Παραθέτω (εκ μνήμης οπότε δείξτε κατανόηση) τις εξ ορισμού ρυθμίσεις του pppd από τη Mandrake (κατόπιν ρύθμισης μέσω Wizard), αυτές που προτείνει η Forthnet στη σελίδα http://www.forthnet.gr/support/gr/linux/index.html και τέλος τις ρυθμίσεις του LAN μου:
Mandrake:
lock
noauth
noipdefault
usepeerdns

Forthnet (δοκίμασα να αντικαταστήσω το modem με ttyS1 όπου και βρίσκεται στην πραγματικότητα το modem, αλλά πήρα βέβαια το ίδιο αποτέλεσμα)
/dev/modem
38400
crtscts
defaultroute
modem

LAN:
eth0 10.0.0.1\255.255.255.0

Απ'ότι κατάλαβα, κάθε dialer περνάει και δικά του options στον pppd (απ'ότι είδα εκτελώντας την ps -xa | grep pppd μετά τη σύνδεση με wvdial)
Όποιος έχει καμιά ιδέα, ας βοηθήσει. Πάντως εγώ άρχισα το διάβασμα του pppd manual στην διεύθυνση http://dp.samba.org/ppp/ αλλά υποπτεύομαι ότι αλλού είναι το πρόβλημα (γιατί να αρνείται να κάνει default route το ppp link. Μήπως είναι θέμα uid του pppd?)...
Ευχαριστώ για την προσοχή σας :)
Γιάννης Θεοδωρίδης.