[tutorial] RedHat 7.3 on IBM ThinkPad T23

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Sep 23 14:39:01 EEST 2002

On 2002-09-23 00:49, Alexandros Papadopoulos <apapadop at cmu.edu> wrote:

> Έγραψα ένα tutorial για newbies σχετικά με την εγκατάσταση του RH7.3 στο
> Thinkpad T23. Είναι γραμμένο με το σκεπτικό του BSD documentation (όπως είχε
> δηλώσει σε κάποια στιγμή ο Κεραμίδας) - το οποίο μέσες-άκρες το κατάλαβα ως:
> Τα εξηγείς όλα τόσο αηδιαστικά πολύ που για να κάνει κάποιος λάθος θέλει
> προσπάθεια.

Αυτό είχε στείλει κάποτε ο Michael Lucas στην freebsd-doc σαν ένα καλό
τρόπο να γράφεις τεχνικά κείμενα.  Η εμπειρία που έχει, γράφοντας
άρθρα και βιβλία τεχνικού περιεχομένου, είναι μεγάλη.  Οπότε μάλλον
είναι καλή ιδέα να γράφει κάποιος έτσι.  Υπάρχει βέβαια και άλλος
στόχος.  Να μπορεί κάποιος που δεν είναι απελπιστικά newbie, να βρει
γρήγορα μέσα σε όλα αυτά που γράφονται κάτι που τον ενδιαφέρει.  Γι'
αυτό υπάρχουν δυο λύσεις:

A. Οργάνωση του κειμένου

    Υπάρχουν διάφορες τεχνικές για να γράψεις ένα βιβλίο (ή
    οποιοδήποτε μεγαλούτσικο κείμενο), έτσι ώστε να μπορεί να το βρει
    ενδιαφέρον κάποιος που το διαβάζει πρώτη φορά, αλλά και κάποιος
    που το ξαναδιαβάζει μετά από καιρό.

    Ο ένας τρόπος είναι να χωρίσεις με εμφανή τρόπο σε δυο μέρη το
    κείμενο.  Ένα για newbies και ένα για προχωρημένους χρήστες.
    Αυτός ο τρόπος είναι δημοφιλής σε βιβλία που έχω διαβάσει για
    μαθήματα.

    Ο άλλος τρόπος είναι να βάλεις μέσα στη ροή του κειμένου σχόλια,
    παρατηρήσεις και ασκήσεις που είναι εμφανώς μαρκαρισμένα με κάποιο
    τρόπο, για να φαίνεται ότι απευθύνονται σε προχωρημένους χρήστες.
    Αυτό τον τρόπο τον είδα πρώτη φορά σε βιβλία του Knuth (TeXbook,
    και METAFONTbook).  Υπάρχουν παράγραφοι που είναι με μικρότερα
    γράμματα, και έχουν στην αρχή ένα σήμα.  Η δυσκολία αυξάνεται σε
    παραγράφους που έχουν περισσότερες από μια φορές το σήμα.

    +---+   Αυτή είναι μια παράγραφος με σχετικά αυξημένη δυσκολία.
    | X |   Κάποιος που διαβάζει προσεκτικά το κείμενο μέχρι τώρα θα
    +---+   μπορέσει μάλλον να την καταλάβει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
    Αν δεν μπορέσετε, μην ανησυχείτε όμως.  Θα έχετε ευκαιρίες να
    ασχοληθείτε με αυτά τα σχόλια όταν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε
    κάπως άνετα το πρόγραμμα.

    +---+ +---+    Τα σχόλια, ασκήσεις και παρατηρήσεις με δυο σημάδια
    | X | | X |    είναι μέρη που κάποιος newbie δεν θα καταλάβει και
    +---+ +---+    πολλά.  Αφορούν λεπτομέρειες του εσωτερικού τρόπου
    λειτουργίας του προγράμματος, και πρέπει να έχετε ασχοληθεί αρκετό
    καιρό με το πρόγραμμα πριν καταλάβετε αυτά που περιέχουν τέτοιες
    παράγραφοι.

    +---+ +---+ +---+    Αυτά τα τμήματα είναι μαρκαρισμένα με τριπλό
    | X | | X | | X |    σήμα επειδή ακόμα και πεπειραμένοι χρήστες,
    +---+ +---+ +---+    που έχουν εμβαθύνει στην χρήση του προγράμ-
    ματος, θα δυσκολευτούν πολύ να τα καταλάβουν.  Μόνο αν υποψιάζεστε
    ότι ξέρετε πολύ καλά πως δουλεύει το πρόγραμμα, και βρήκατε κάποιο
    bug έχει νόημα να διαβάσετε αυτά τα τμήματα.

B. Indexing

    Όταν τελειώσει το κείμενο με τις αηδιαστικά εκτενείς και
    λεπτομερείς περιγραφές, κάθεται κάποιος καλός χριστιανός και
    φτιάχνει ένα λεπτομερή και πλήρη κατάλογο με λέξεις, ορισμούς και
    ενδιαφέρουσες αναφορές.  Το πετάμε στο τέλος από το κείμενο, κι
    όποιος guru το διαβάσει, μπορεί γρήγορα να χρησιμοποιήσει το index
    για να βρει ακριβώς αυτό που θέλει.

    Αυτό μετατρέπει βέβαια το κείμενο από tutorial σε reference, και
    πάντα ένα index είναι χρήσιμο για μεγάλα κείμενα.

> Αυτό φυσικά καταλήγει σε μασημένη τροφή, πράγμα κακό. Αλλά μου έχει σπάσει τα
> νεύρα το ότι είμαι περιτριγυρισμένος από νέους ανθρώπους στη σχολή οι οποίοι
> είναι τελείως, παντελώς, εγγενώς άσχετοι με τον κόσμο του GNU/linux.

Θα το διαβάσω αργότερα σήμερα (όταν τελειώσω με κάτι ασκήσεις που
πρέπει να λύσω για επεξεργασία σημάτων (bliah)) και θα σου πω με
προσωπικό mail.  Βασικά, σαν καλός απατεώνας που είμαι, αν δω πράγματα
που μπορείς να χρησιμοποιήσεις από τα FreeBSD docs θα σου στείλω τα
κατάλληλα URL.  Αν δεν σε πειράζει, το επόμενο βήμα είναι να διαβάσω
προσεκτικά το κείμενο και να μου πεις αν κομμάτια που είναι
ενδιαφέροντα μπορώ να τα μεταφέρω και στο documentation του FreeBSD :)

--
FreeBSD: The power to Serve -//- www.FreeBSD.org
FreeBSD 4.7-RC #1: Sun Sep 22 14:51:35 EEST 2002