Ελληνικά sites (was Re: Giati grafete greeklish.)

Γιώργος Κεραμίδας keramida at ceid.upatras.gr
Fri Sep 20 15:19:01 EEST 2002

On 2002-09-20 12:53, Giannis Papaioannou <jhn at egnatia.ee.auth.gr> wrote:

> Tespa to 8ema den htan auto, auto pou mou kanei entypwsh einai oti
> oi selides autes einai ftiagmenes apo epaggelmaties programatistes
> se php, asp, java ktl... panakriba site kai merika apo auta anhkoun
> se epixeiriseis pou exoun kapoia sxesh me thn plhroforikh kai thn
> texnologia genikotera.

Στο BSD kosmo υπάρχει μια έκφραση για τα features που υπάρχουν μόνο σε
Linux και μπορεί να μην είναι σωστά σε portable κώδικα.  Τέτοια
features λέγονται "linuxisms".  Αντίστοιχα υπάρχουν και BSDisms αλλά
και SysVisms.  Μοιάζει αυτό που περιγράφεις αρκετά.  Κάποιος που δεν
έχει δει κανένα άλλο Unix, εκτός από κάποιο Linux με στημένα μόνο GNU
προγράμματα (Debian π.χ.), έχει συνηθίσει να γράφει εντολές όπως:

	$ dd --help

Μετά που πάει να τρέξει την ίδια εντολή σε κάποιο BSD βλέπει το εξής
όμορφο στην οθόνη του:

	% dd --help
	dd: unknown operand --help

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τους Windows χρήστες.  Έχουν
συνηθίσει τόσο πολύ στο γεγονός ότι το Outlook π.χ. έχει επιλογή να
αγνοήσει την κωδικοποίηση μιας σελίδας και να χρησιμοποιήσει σώνει και
καλά Ελληνική κωδικοποίηση που ξεχνάνε εντελώς ότι υπάρχει κάτι που
λέγεται "σετ χαρακτήρων".

Έπαθα πλάκα ένα απόγευμα που διάβασα τα mail της linux-greek-users από
netcafe με Outlook.   Επειδή κάποιος (αχαρακτήριστος, αλλά δεν είναι
αυτό το θέμα μας) έγραψε ελληνικά μέσα στο σώμα ενός γράμματος με
κωδικοποίηση ISO-8859-1 στα headers, διάλεξα με το χέρι την
κωδικοποίηση "Ελληνική (ISO)" από το κατάλληλο μενού.  Μαντέψτε τι μου
είπε το πανέξυπνο το Outlook...

        +----------------------------------------------------+
        |    You have chosen to view a message whose         |
        |    encoding is set to ISO-8859-1 with a font       |
        |    using ISO-8859-7.  Do you want to always view   |
        |    messages of an ISO-8859-1 encoding with a       |
        |    font of ISO-8859-7?                             |
        |                          [ _Yes_ ]    [  No   ]    |

Μαντέψτε τι είμαι σίγουρος ότι πατάει το 90% του κόσμου σε ένα τέτοιο
dialog.  Ύστερα προσπαθήστε να φανταστείτε αν υπάρχει ποτέ περίπτωση
κάποιος που το έχει κάνει αυτό να ενοχληθεί από mail που έχουν
"ηλίθιο" encoding δηλωμένο στα headers :-)

- Γιώργος