Giati grafete greeklish.

Vasilis Vasaitis vasilis at femanet.com.br
Thu Sep 19 14:52:01 EEST 2002

On Thu, Sep 19, 2002 at 12:20:11AM +0300, Άγγελος Οικονομόπουλος wrote:

> ma kala sobarologeis twra? pws exeis thn entupwsh oti e3elisetai mia glwssa?
> mazeuetai mia omada apo filologous, apofasizei oti apo aurio h omada 8a
> grafetai "wmada" kai arxizoume oloi na th grafoume etsi, h ms bgazei
> ektakto update gia ton spellchecker, to didaskoun sta dhmotika -
> toulaxiston se osa exei paei h egkuklios :) - kai kaime ta grapta pou th
> grafoun me "o"? polu 1984 diabazeis.

  Ε, δε θέλω να σε απογοητεύσω, αλλά μερικές γλώσσες ακριβώς έτσι
εξελίσσονται. Π.χ. για την Γαλλική πρόσφατα αποφάσισαν (νομίζω) να
καταργήσουν τον τόνο "^", ή για την Ισπανική η Βασιλική Ακαδημία έκρινε
καλύτερο τα "ch" και "ll" να μην αποτελούν ξεχωριστά γράμματα, αλλάζοντας
την λεξικογραφική σειρά των λέξεων. Βέβαια, θα μου πεις, αυτά είναι
ασήμαντες μετατροπές, αλλά έχουν γίνει και πολύ πιο χοντρές παρεμβάσεις
(π.χ. η δημιουργία της Σερβοκροατικής γλώσσας κάπου μέσα στον 19ο αιώνα).

  Πάντως, εγώ το θεωρώ ευτύχημα που στην ελληνική γλώσσα τα πράγματα δεν
λειτουργούν έτσι (με εξαίρεση την καθιέρωση του μονοτονικού, αλλά αυτό είναι
μια άλλη ιστορία). Τι διάολο, αν οι φιλόλογοι είχαν καταφέρει να περάσουν το
δικό τους στην Ελλάδα, τώρα θα μιλούσαμε όλοι στην καθαρεύουσα, κάτι σαν τον
Χριστόδουλο όταν βγαίνει στην τηλεόραση στην καλύτερη.

--
Vasilis Vasaitis
vasilis at femanet.com.br