Η γνώμη σας: ANTIVIRUS se *nix server, ναι ή όχι ;

kontoudis at nbg.gr kontoudis at nbg.gr
Wed Sep 18 13:53:30 EEST 2002

Γειά σας,

θα ήθελα, παρακαλώ πολύ, την γνώμη σας στο εξής θέμα:

Υπάρχει νόημα στο να εγκατασταθεί κάποιο προϊόν anti-virus
σε ένα Unix server (ανεξάρτητα κατασκευαστή), εάν *ΔΕΝ*
συντρέχει ειδικός λόγος (π.χ. ο server να διαχειρίζεται όλη
την κίνηση e-mail, οπότε θα μπορούσε κάποιος να ελέγχει
για virus πριν τα e-mail καταλήξουν στον χρήστη) ;

Αναφέρομαι σε Unix servers οι οποίοι εξυπηρετούν διάφορες
εφαρμογές (κυρίως client-server). Στους περισσότερους από
αυτούς δεν γίνεται καν login από χρήστες.

Προσπαθώ να τεκμηριώσω το όλο θέμα. Η θέση μου είναι ότι
ναι μεν κακό δεν κάνει να μπει ένα τέτοιο προϊόν, αλλά στην
πραγματικότητα δεν χρειάζεται, λόγω της φιλοσοφίας σχεδιασμού
του Unix και του τρόπου χρήσης των εν λόγω συστημάτων και
εφαρμογών που εξυπηρετούνται. Η άλλη πλευρά ισχυρίζεται
ότι πρέπει να μπει οπωςδήποτε το προϊόν αφού και μόνο τα
συστήματα είναι προσβάσιμα από το δίκτυο. Έχω εξηγήσει
ότι άλλο το να κάνουμε ρυθμίσεις ασφαλείας (hardening) κτλ.
και άλλο το anti-virus.

Εάν έχετε κάποιες σκέψεις/επιχειρήματα υπέρ ή κατά, θα
ήθελα πολύ να τα ακούσω.

Ευχαριστώ,

Δημήτρης.