8ee mou...

DJ Art djart at linux.gr
Sun Sep 15 03:51:23 EEST 2002

On Sunday 15 September 2002 03:15, Dimitrios Kamenopoulos wrote:

> Θάνο πες με χαζό, αλλά δε μπορώ να δω πουθενά στο netiquette ότι
> απαγορεύεται να απαντάς με man τάδε.

aargh. What is the matter with you people ??

1.4 Πως να απαντώ;

Σε γενικές γραμμές προσπαθείτε να είστε σύντομοι, αφού ο χρόνος όλων μας
αλλά και το bandwidth είναι περιορισμένα. Επίσης, αποφύγετε απαντήσεις
εριστικές (και γενικά τις "εξυπνάδες") αφού το e-mail είναι τελείως
απρόσωπο και εύκολα μπορεί να παρεξηγηθεί και να οδηγήσει σε flames.
Απαντάτε όπως θέλετε να σας απαντούν. Αποφύγετε και ανούσια e-mail
(άσχετα σχόλια κλπ). Προτιμότερο, πάντως, είναι να μην απαντάτε αν δεν
ξέρετε/είσαστε σίγουροι.

Αν κάποιος ρώτησε κάτι που έχει ερωτηθεί και στο παρελθόν μην του
απαντήσετε (ή στείλτε του προσωπικό). Δεν υπάρχει λόγος να γεμίζει η
λίστα με μηνύματα του τύπου "κοίτα στο faq/archives/magaz".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
-------

Κοινώς, να σας μεταφράσω γιατί ξεχάσατε τα ελληνικά σας μου φαίνεται. Σε
συνδυασμό με το 1.3:

1.3 Πώς θα πρέπει να στέλνω ερωτήσεις;

Πριν στείλετε e-mail σιγουρευτείτε ότι έχετε ψάξει:

   * τις man και info σελίδες στο σύστημά σας.

Αν κάποιος είναι έτοιμος να απαντήσει σε κάποιον με 2 λέξεις: "man
ΤΑΔΕ", καλύτερα να μην το κάνει. Διότι: το να φτάσεις στο σημείο να
απαντήσεις έτσι σημαίνει ότι συμβαίνει ένα εκ των 2 πραγμάτων:

1) ή ο "χρήστης" δεν ακολούθησε τον κανόνα 1.3, οπότε πραγματικά
"αδιαφορούμε" για αυτόν (ότι είναι σε εισαγωγικά, μην το παίρνετε τοις
μετρητοίς, υπόψιν)

2) ο "χρήστης" για κάποιον εντελώς δικό του λόγο έχει κοιτάξει info/man,
αλλά δεν το κατάλαβε. Οπότε όσο και να προσπαθείτε, ο "χρήστης" αυτός
θέλει κάποιον να το γράψει καθαρά μέσω e-mail. ή απαντήστε έτσι ή
προχωρείστε στο επόμενο e-mail.

στο παρελθόν έχουν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων επάνω σε αυτό το
θέμα. Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι ότι θα "γεμίσει η λίστα με
απαντήσεις τις μιάς γραμμής", αλλά το γεγονός ότι κάτι τέτοια είναι
flamestarters αποδεδειγμένο κατά 99% των περιπτώσεων. Τί προτιμάμε ??
να το παίξουμε έμπειροι, απαντώντας "man ΤΑΔΕ" και μετά να έχουμε το
flame (που είχαμε) και μετά να κουβεντιάζουμε για το θέμα αυτό (καλή
ώρα τώρα) ???? ..... ή να αποφευχθεί το flame και το μπάχαλο ??

το 2ο. Αυτό είναι η "πραγματική" σημασία του netiquette.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)