paixnido-nomos klp

George Kourtis gkourtis at freemail.gr
Fri Sep 6 21:39:01 EEST 2002

Έγραψε ό Giannis Papaioannou

> Apo oti katalaba den apagoreuetai tipota apo osa akousa mexri twra, mporw
> na paizw quake h' skaki spiti mou h' se netcafe, akoma kai na anoi3w
> netcafe me paixnidia, gia to teleutaio bebaia isws na xreiastw kai enan
> kalo dikhgoro na me sthri3ei, alla einai dynato akoma kai auto.

> Pantws o salos kai parermhneies pou dhmiourghse autos o nomos edwse

> Gia na sthri3w tous isxyrismous mou kanw parse sta grhgora ton nomo,
> loipon exoume:

> 1o ar8ro: orologia
>  a: mhxaniko paixnidi => basismeno sth myikh dynamh tou paikth
> [...]

Πολλές ανακρίβειες ακούγονται και θα ήθελα να αναφέρω την αποψή μου που
διαμορφώθηκε αφού διάβασα τον νόμο.
Με το άρθρο 1 ο νόμος χωρίζει τα παίγνια ( ακόμα δεν μάθανε δημοτική ? ) σε
κατηγορίες:
α) Μηχανικό αυτό που θέλει δύναμη από τον παίκτη (πχ Ταμπούρλο, κούνια,
τσουλήθρα, Μπόουλινγκ, ποδοσφαιράκι κτλ).
β) Ηλεκτρικό άμα θέλει ρεύμα (πχ Φλίππερ, Μπόουλινγκ, Αλογάκια ηλεκτρικά με
νόμισμα για παιδάκια, SpaceInvaders, ηλεκτρικά τρενάκια κτλ.)
γ) Ηλεκτρομηχανικό άμα θέλει και ρέυμα και δύναμη (Μπόουλινγ, το βάρος που
είναι σε ράγες στο Ροντέο και που σπρώχνουμε δυνατά για να ανέβει το βάρος
στο τέλος της ράγας, Η ρόδα του ροντέου).
δ) Ηλεκτρονικό άμα έχει και λογισμικό
ε) ψυχαγωγικό τεχνικό αυτό στο οποίο μετράει μόνο η εξάσκηση ή η εξυπνάδα
και γίνεται μόνο για διασκέδαση.

ζ) (προστέθηκε από εμένα: ) Βενζινοκίνητο: Πχ. Αλογάκια αυτοκινητάκια κτλ
για παιδάκι χωρίς ρεύμα αλλά με βενζινοκίνητο κινητήρα (νέα πατέντα που θα
βγάλω στην αγορά σύντομα).
ε) Πεπιεσμένου αέρα: Πχ. Τραπέζι (το βρίσκουμε συνήθως στα Ροντέο) με
επίπεδη επιφάνεια και τρυπούλες και έναν πλαστικό κύλινδρο (σαν μάρκα) που
τον σπρώχνουμε με πλαστικές χειρολαβές.
Αυτά τα τραπέζια συνήθως λειτουργούν με ηλεκτρικό συμπιεστή που βγάζει τον
αέρα. Για να είναι νόμιμα θέλουν μετατροπή για να είναι ο συμπιεστής
ανεξάρτητος, να γεμίζει ντεπόζιτο όταν δεν λειτουργεί το παιχνίδι και να
συνδέεται το ντεπόζιτο στο τραπέζι χωρίς τον συμπιεστή.

Ο νόμος ορίζει ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση και η διενέργεια παιχνιδιών
τύπου β) γ) δ).
Βέβαια φτάνει η απαγόρευση του τύπου β) διότι αυτός ο τύπος περιέχει τις
κατηγορίες γ) και δ) αλλά για να ήμαστε πιό σίγουροι ... ? ? ?.
Άρα εν ολίγοις απαγορεύονται τα ηλεκτρικά παιχνίδια. Επιτρέπονται αυτά που
λειτουργούν με βενζίνα, ατομική ενέργεια, ηλιακή ενέργεια, πεπιεσμένο αέρα,
θερμότητα κτλ.

Ενώ ο νόμος απαγορεύει την διενέργεια ηλεκτρικών παιχνιδιών ΔΕΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ
ποινικές κυρώσεις για τους παίκτες αλλά μόνο για τους διευθύνοντες κέντρα ή
χώρους ή για τους εκμεταλευόμενους τα παιχνίδια. Όταν δεν υπάρχει κύρωση δεν
υπάρχει νόμος. ΑΡΑ ΠΟΙΝΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Αυτό είναι βασικό για να κατανοήσουμε τον νόμο.

Οι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ διαφένεται να επιβάλονται πάλι μόνο στους
εκμεταλευτές παιχνιδιών.
ΑΡΑ ΔΕΝ υπάρχει ούτε πρόστιμο για τον παίκτη.

Τα παραπάνω για να ξεκαθαριστεί το τοπίο.
Πιστεύω ότι είναι όλα αρκετά γελοία και δίνουν το μέτρο της λογικής
αδυναμίας των βουλευτών που επεξεργάστηκαν τον νόμο και αυτών που τον
ψήφισαν.
Θα πρέπει νομίζω να βρεθούν ποιοί είναι αυτοί και σε μια δημόσια συζήτηση να
μας εξηγήσουν γιατί απαγορέψαν τα συγκρουόμενα, τα Ροντέο κτλ.

Γιώργος Κούρτης.

--
http://www.freemail.gr -    .