kdevelop+Debian

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Fri Oct 25 18:07:01 EEST 2002

On Friday 25 October 2002 05:19, Giorgos Keramidas wrote:

> Ξέρω πως ακούγεται κοινότυπη απάντηση, ότι δεν έχει σχέση με το
> anjuta, το Kdevelop, το Kylix, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί κάποιος να
> σκεφτεί, αλλά ο λόγος που το Unix είναι τόσο ευέλικτο μερικές φορές
> είναι ότι αποτελείται από ένα σετ εργαλείων που συνεργάζονται με
> συγκεκριμένο τρόπο, κι όχι από τεράστια, μονολιθικά, του στυλ
> ψήνω-μέχρι-και-καφέ, εργαλεία.

Συμφωνώ και επαυξάνω. Έχω να προσθέσω όμως ότι το KDevelop (μιλώ για αυτό
γιατί το ξέρω αρκετά καλά) γενικά δεν πάει πολύ κόντρα σε όλα αυτά.
Χρησιμοποιεί τα autoconf/automake, σου φτιάχνει makefiles, η δουλειά γίνεται
με το κλασσικό ./configure && make && make install, δένει υπέροχα με το CVS,
χρησιμοποιεί τον gdb για το debugging κλπ.

Σε γενικές γραμμές, το KDevelop απλά σου παρέχει ένα βολικό interface για όλα
αυτά τα εργαλεία, σου φτιάχνει τα Makefile.in και τέτοια. Είναι απολύτως
δυνατόν να πάψεις κάποια στιγμή να το χρησιμοποιείς και να κάνεις όλη τη
δουλειά χειρωνακτικά. Απλώς είναι αρκετά βολικό να ορίζεις breakpoints και να
κάνεις step-by-step εκτέλεση με το ποντίκι, να ασχολείται κάποιος άλλος με
(τουλάχιστον την αρχική) ρύθμιση των autotools και τέτοια.

Αντίθετα το Kylix είναι κλασσικό IDE με την M$ έννοια του όρου. Τα πάντα
γίνονται μέσα στο IDE, δεν υπάρχουν makefiles, χρησιμοποιείς υποχρεωτικά τον
compiler και το runtime της Borland και πάει λέγοντας.