kdevelop+Debian

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Oct 25 16:59:01 EEST 2002

On 2002-10-24 16:00, Kostas Peletidis <kpeletidis at yahoo.com> wrote:

> http://anjuta.sourceforge.net/

Χωρίς να θέλω να μειώσω με οποιοδήποτε τρόπο την αρχική ερώτηση, γιατί
δεν δοκιμάζει ο mtsouk at freemail.gr να μάθει να δουλεύει με Makefiles
και τα ήδη υπάρχοντα εργαλεία ανάπτυξης για Unix;

Ξέρω πως ακούγεται κοινότυπη απάντηση, ότι δεν έχει σχέση με το
anjuta, το Kdevelop, το Kylix, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί κάποιος να
σκεφτεί, αλλά ο λόγος που το Unix είναι τόσο ευέλικτο μερικές φορές
είναι ότι αποτελείται από ένα σετ εργαλείων που συνεργάζονται με
συγκεκριμένο τρόπο, κι όχι από τεράστια, μονολιθικά, του στυλ
ψήνω-μέχρι-και-καφέ, εργαλεία.

Αναβάθμισα για άλλη μια φορά το FreeBSD μου σήμερα, κάνοντας τα εξής:

	# cd /usr/src
	# cvs -qR up -Pd
	# cd usr.bin/make
	# make obj && make depend && make all && make install
	# cd ../lib
	# !make
	# cd ../bin
	# !make
	# cd ../sbin
	# !make

Η σειρά των εντολών μοιάζει επαναλαμβανόμενη, δύσκολη στην αρχή, και
περίπλοκη.  Έχει μια λογική όμως.  Η λογική του "project" πάνω στην
οποία βασίζονται τα IDE συνήθως δεν είναι ίδια.  Θα έκανε compile και
link τα πάντα κάτω από το /usr/src -- και θα τέλειωνε σε κάτι ώρες,
αντί για 30 λεπτά.

Για να μην μακρηγορώ, όταν κάποιος χρησιμοποιεί το Unix, καλό είναι να
δοκιμάζει να μάθει και κάτι διαφορετικό.  Τα IDE είναι η μόδα στον
κόσμο του DOS και των Windows, αλλά δεν είναι ο μοναδικός τρόπος να
δουλέψει κανείς.  Και σίγουρα δεν είναι ο απόλυτα σωστός τρόπος, που
ταιριάζει, σε οποιοδήποτε είδος δουλειάς.

Γιώργος.