Slackware kai Ellinika...

Vasilis Vasaitis vasilis at femanet.com.br
Tue Oct 22 14:11:01 EEST 2002

On Mon, Oct 21, 2002 at 11:32:16PM +0300, Φίλιος Κωνσταντίνος wrote:

> Να ρωτήσω κάτι: Τι πρέπει να βάλουμε; el_GR.ISO-8859-7 ή σκέτο el_GR?
> Υπάρχει διαφορά;

  Ανάλογα με τις ρυθμίσεις του συστήματος, μπορεί να υπάρχει ή
όχι. Συνήθως είναι το ίδιο πράγμα, αλλά καλύτερα να προτιμάς την
ολοκληρωμένη μορφή για να είσαι σίγουρος.

> Επίσης: Δοκίμασα κάποια στιγμή el_GR.UTF-8 σε συνδυασμό με την
> unicode_start. Αποτέλεσμα να μου δείχνει σωστά τα ελληνικά σε κάποια
> UTF-8 encoded κείμενα από cat και less, αλλά μισο-σωστά (δηλ. μου
> έδειχνε καλά μόνο μερικούς χαρακτήρες) από vi. Επίσης δεν μπορούσα να

  Το UTF-8 είναι κάτι αρκετά διαφορετικό σε σχέση με τα παραδοσιακά
οχτάμπιτα σύνολα χαρακτήρων που είχαμε μέχρι τώρα, οπότε θέλει μια
εφαρμογή να έχει γραφτεί με την ύπαρξή του υπόψιν για να δουλέψει. Η
υποστήριξή του γενικά προχωράει, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχουμε πολύ
δρόμο ακόμα, ειδικά στο θέμα της κονσόλας. Πάντως, για vi, δοκίμασε με
την τελευταία έκδοση του vim (6.x), που λέγεται ότι έχει αρκετά καλή
υποστήριξη για UTF-8.

> γράψω ελληνικά (πατούσα alt+shi(f)t αλλά στη οθόνη εμφανίζονταν άλλα
> σύμβολα.. μάλιστα μετά δεν μπορούσα να το συνεφέρω... δεν άλλαζε με
> τίποτα ξανά σε αγγλικά! :-) )

  Δυστυχώς, η κονσόλα έχει αρκετά προβλήματα ως προς την υποστήριξη
UTF-8. Ένα είναι ότι δεν υποστηρίζει γραμματοσειρές με περισσότερα από
512 σύμβολα, λόγω του εγγενούς περιορισμού που θέτει η VGA (που
ελάχιστος κόσμος χρησιμοποιεί πλέον). Ένα άλλο είναι ότι, λόγω της
υλοποίησης των keymap, δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί το ίδιο
keymap τόσο για non-UTF-8 όσο και για UTF-8 καταστάσεις. Επίσης,
φαίνονται να υπάρχουν διάφορα προβλήματα με τα νεκρά πλήκτρα. Γενικά,
περιμένουμε την έλευση του 2.6 και βλέπουμε...

> Έχω φάει τον τόπο σε HOWTOS και άλλα κείμενα, αλλά δεν έχω καταφέρει (το
> σημαντικότερο είναι ότι δε γνωρίζω βασικά πράγματα για τον τρόπο
> λειτουργίας της εισόδου και της εξόδου ειδικά σε Unicode) να κάνω την
> κονσόλα να διαβάσει και να γράψει από όλα τα προγράμματα (τουλάχιστον
> όσα μέσα στα κείμενα παρουσιάζονται ως έτοιμα για UTF-8) ελληνικά και
> αγγλικά σε UTF-8...

  Δεν το υποστηρίζουν όλα τα προγράμματα. Ματαιότης... ;^)

> Κάτι άλλο: Πως γίνεται να έχουν ελληνικές γραμματοσειρές όλα τα virtual
> terminals? (όχι X) Γιατί όταν βάζω την setfont στο rc.d/rc.local όλα
> καλά με το πρώτο terminal, αλλά τα υπόλοιπα θέλουν ξεχωριστό setfont. Η
> λύση του .bash_profile δε βοηθάει γιατί τα κάνει λίγο χάλια όταν τρέχω X
>  Terminal.

  Χωρίς να είμαι σίγουρος, έχω την εντύπωση ότι, αν θέτεις την
γραμματοσειρά όταν υπάρχει μόνο μία κονσόλα, οι υπόλοιπες που θα
δημιουργηθούν αργότερα θα έχουν την ίδια γραμματοσειρά. Ή τουλάχιστον,
προσωπικά δεν έχω το πρόβλημα που αναφέρεις, και απλά τρέχω ένα
consolechars όταν ξεκινάει το σύστημα.

> Υ.Γ.: Ξέρει κανείς γιατί το threading μου είναι διαλυμένο; Έχω τον
> mozilla 1.1 και διαβάζω τη λίστα από news... φταίει ο mozilla ή μήπως ο
> τρόπος συμμετοχής στη λίστα (δηλ. μέσω nntp) δεν δίνε δυνατότητες threading?

  Όλη η πληροφορία για threading βρίσκεται μέσα στα μηνύματα και δεν
έχει να κάνει τίποτα με το πρωτόκολλο. Μήπως κάνεις κάτι λάθος;

> Υ.Γ.2: Όχι τόσο αυστηρώς συνδεδεμένο με slack, αλλά επειδή έχω φτιάξει
> το gnome2 από το garnome-0.17.1, θα ήθελα να ρωτήσω πως επιλύω το
> πρόβλημα των τόνων... όσα προγράμματα χρησιμοποιούν glib-1.2 και ο
> mozilla, δέχονται και τόνους και όλα. Τα υπόλοιπα (με glib2) ναι μεν
> δέχονται τα ελληνικά, αλλά δεν δέχονται με τίποτα τους τόνους... Καμία
> γνωστή λύση (αν είναι γνωστό ότι υπάρχει λύση :-) );

  Στα πεδία κειμένου που θέλεις να γράψεις, δεξί κλικ και επιλέγεις ως
Input Method το XIM. Εναλλακτικά, υπάρχει μια μεταβλητή περιβάλλοντος
που μπορείς να θέσεις καθολικά, αλλά τώρα μου διαφεύγει. Είχα στείλει
κάποια στιγμή ένα e-mail στον Owen Taylor για να το φτιάξουμε αυτό,
αλλά ουδέποτε πήρα απάντηση. Μάλλον πρέπει να ξαναπροσπαθήσω
σύντομα...

--
Vasilis Vasaitis
vasilis at femanet.com.br