Slackware kai Ellinika...

Γιώργος Κεραμίδας keramida at ceid.upatras.gr
Tue Oct 22 06:25:01 EEST 2002

On 2002-10-21 23:32, Φίλιος Κωνσταντίνος <drcypher at mail.ntua.gr> wrote:
> O/H V13 έγραψε:

> Να ρωτήσω κάτι: Τι πρέπει να βάλουμε; el_GR.ISO-8859-7 ή σκέτο el_GR?
> Υπάρχει διαφορά;

Πρέπει να βάλεις αυτό που είναι σωστό.  Το el_GR δεν είναι
κωδικοποίηση.  Είναι γλώσσα.  Εγώ έχω στοο environment του shell μου
π.χ. τα εξής:

	keramida at hades[06:14]/home/keramida$ env|grep LANG
	LANG=C
	keramida at hades[06:14]/home/keramida$ env|grep LC_
	LC_CTYPE=el_GR.ISO8859-7

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η προκαθορισμένη γλώσσα (LANG) που
χρησιμοποιούν τα προγράμματα για τα μηνύματα που μου τυπώνουν να είναι
αγγλικά (το "C" στο LANG είναι ισοδύναμο με το "POSIX", που είναι
ισοδύναμο με "ASCII" αν θυμάμαι καλά), ενώ όταν προσπαθεί κάποιο
πρόγραμμα να χρησιμοποιήσει τις συναρτήσεις της libc που έχουν σχέση
με τον "τύπο των χαρακτήρων" (isgraph(), isprint(), tolower(),
toupper()) οι ρυθμίσεις είναι σωστές για ελληνικά.

> Κάτι άλλο: Πως γίνεται να έχουν ελληνικές γραμματοσειρές όλα τα
> virtual terminals? (όχι X) Γιατί όταν βάζω την setfont στο
> rc.d/rc.local όλα καλά με το πρώτο terminal, αλλά τα υπόλοιπα θέλουν
> ξεχωριστό setfont. Η λύση του .bash_profile δε βοηθάει γιατί τα
> κάνει λίγο χάλια όταν τρέχω X Terminal.

Εκτός από τη λύση "δεν το κάνεις, γιατί έτσι είναι πιο σωστό", υπάρχει
η λύση "πειράζεις τον πυρήνα σου".  Η πρώτη λύση είναι αυτή που θα σου
απαντήσουν οι kernel developers που άλλαξαν μετά από κάποιο καιρό το
kernel να κρατάει διαφορετικά font settings σε κάθε virtual tty.  Δεν
έχουν και πολύ άδικο αν το καλοσκεφτείς.

Γιώργος.