Journaling και fsck

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Nov 5 03:03:05 EET 2002

On 2002-11-04 01:00, Φίλιος Κωνσταντίνος wrote:

> Μέχρι τώρα εγώ είχα χωρήσει 40GB δίσκο σε partitions το πολύ 10GB,
> τα οποία έκανα mount "on demand", ώστε αν γίνει τίποτα να μην τρώω
> το 20λεπτο fsck. Αν βάλω journaling, αυτή η δουλειά θα σταματήσει;
> Δηλ. μπορώ με ασφάλεια να βάλω και τα 40GB στο ίδιο partition χωρίς
> να έχω το άγχος του fsck?

Ναι.  Δεν θα χρειάζεται να κάνεις fsck για τόση ώρα μετά.

> Το reiserfsck τι δουλειά κάνει (αν όχι να εκτελείται σε κάθε
> κλείσιμο του pc χωρίς unmount);

Δεν ξέρω, ίσως υπάρχει απλά για να το βρίσκει το fsck και να μην
φρικάρει όταν στο boot πάει κάποιος να τρέξει ``fsck -p'', έχοντας σαν
ρόλο να τερματίζει απλά και γρήγορα χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα.

Γιατί δεν διαβάζεις την τεκμηρίωση του reiserfsck και αν βρεις να μας
πείς κι εμάς σε ένα followup post? :P

> Επίσης, γιατί για την ίδια ακριβώς χωρητικότητα (10.000,91MB),
> το df -H σε ext2 μου βγάζει χωηρικότητα 9,8GB ενώ το ReiserFS
> (που δοκιμαστικά έχω βάλει σε ένα όμοιο partition) δείχνει 10GB
> (με αρχικό χρησιμοποιούμενο χώρο 34MB, εν αντιθέσει με το ext2 που
> αρχικά λέει ότι καταλαμβάνει κάτι kb); Αυτό σημαίνει ότι το ext2
> "τρώει" 200MB;

Όλα τα συστήματα αρχείων "τρώνε χώρο".  Για πολλούς και διάφορους
λόγους.  Είτε για να οργανώσουν τον υπόλοιπο χώρο του δίσκου σε μια
δομή που να έχει νόημα για σένα, τον χρήστη, είτε για να κρατάνε δικά
τους δεδομένα και ννα αυξάνουν την συνολική απόδοση του συστήματος
αρχείων.  Το γεγονός ότι δυο εντελώς διαφορετικά συστήματα αρχείων
έχουν διαφορετική συμπεριφορά όσον αφορά στο χώρο που χρησιμοποιούν
σαν "δικό τους χώρο" δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το ένα είναι καλύτερο
ή χειρότερο από το άλλο.