Joystick στο Linux? (SOLVED)

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Fri May 31 18:53:01 EEST 2002

Χτες έστειλα ένα mail στη λίστα που αφορούσε στην εγκατάσταση joystick κάτω
από Linux και αν υποστηρίζεται από παιχνίδια. Το σύστημά μου είναι Mandrake
Linux 8.2 με kernel 2.4.18 απ'τη μαμά του (οι τύποι πρέπει να έχουν χώσει
επάνω ότι patch κυκλοφορεί!). Έχω τα ακόλουθα δύο joystick διαθέσιμα :

α) Thrustmaster Dual Analog 2 (USB, 4+2 άξονες, 12 πλήκτρα)

β) QuickShot τρέχα-γύρευε-joystick (gameport, 3 άξονες, 4 πλήκτρα με autofire
;)

Ο στόχος ήταν να κάνω έστω κι ένα από αυτά να δουλεύει. Τελικά κατάφερα να
κάνω και τα δύο να παίξουν. Επειδή ίσως υπάρχει κάποιος που θέλει να
δοκιμάσει την τύχη του, σας στέλνω τα βήματά μου ένα ένα.

1. Εγκατάσταση του joystick-1.2.15-1mdk.i586.rpm (εναλλακτικά το
joystick-1.2.15.tar.gz και τις οδηγίες που έχει). Αυτό παρέχει τα utilities
και τα kernel modules που χρειάζονται για να παίξει το joystick.

2. Δημιουργία συσκευών στο /dev/ δίνοντας τις εντολές
	cd /dev
	mkdir input
	mknod input/js0 c 13 0
	mknod input/js1 c 13 1
	mknod input/js2 c 13 2
	mknod input/js3 c 13 3
	ln -s input/js0 js0
	ln -s input/js1 js1
	ln -s input/js2 js2
	ln -s input/js2 js2

3. Για τη δοκιμή με τα inpututils συμφέρει να γίνουν (= απαράιτητο να γίνουν
για όσους θέλουν και force feedback!!) τα :
	mknod input/event0 c 13 64
	mknod input/event1 c 13 65
	mknod input/event2 c 13 66
	mknod input/event3 c 13 67

4. Ενεργοποίηση των drivers
	modprobe ns558	Αυτό είναι για τα "απλά" gameports. Νομίζω μέχρι SB128. Αλλιώς
:
	modprobe emu10k1-gp	Αυτό είναι για το gameport της SB Live! (και μάλλον
Audigy, AFAIK τα ίδια chipsets χρησιμοποιούν πάνω-κάτω)
	insmod analog	Αυτό είναι για αναλογικά joysticks και joypads.
	insmod joydev	Ο driver για τα joysticks!
επίσης)

5. Το θαύμα έγινε. Στο /dev/js0 έχει βρει το αναλογικό joystick (Quickshot)
και στο /dev/js1 το USB gamepad (Thrustmaster). Αν δεν βάλω καθόλου το
'insmod analog' πιο πάνω, απλά αγνοεί την ύπαρξη του Quickshot και το module
'joystick' ανιχνεύει μόνο το USB gamepad. Απ'ότι κατάλαβα, το 'joystick'
πάντα βρίσκει τα USB joysticks (εννοείται ότι έχουν φορτωθεί τα USB modules
στον πυρήνα, ειδικά το uhi κλπ.) Μια δοκιμή θα μας πείσει :
	jstest /dev/js0
	jstest /dev/js1

6. Για joysticks με force feedback δες κάτω από το δέντρο των kernel sources
το αρχείο Documentation/input/ff.txt Καθώς δεν έχω joystick με force feedback
δεν χρειάστηκε να περάσω πολύ από το χρόνο μου διαβάζοντάς το :)

7. Και τώρα λίγο configuration file editing που δίνει στο παιδί χαρά... Για να
φορτώνει ο driver αυτόματα, χρειάζεται η προσθήκη (ή μεταβολή) στις ακόλουθες
γραμμές στο αρχείο /etc/modules.conf
	alias char-major-13 input
	above input emu10k1-gp analog joydev
	options analog js=gameport
Καθώς το τι modules χρειάζεται ο καθένας είναι και λίγο σχετικό, το πιο πάνω
δείτε το σαν πρόταση κι όχι σαν Ευαγγέλιο.

Αν κάποιος/κάποια βρει κάτι λάθος σ'αυτά που έχω κάνει, ας στείλει mail στη
λίστα.

Thanks στον Θόδωρο Σολδάτο για τα χρήσιμα links που μου έστειλε το πρωί.

- --
Nikolaos Dionysopoulos
Student of Mechanical Engineering @ AUTh, Greece
email: nikosdion at in.gr - web: http://sledge81.tripod.com