netiquette (was: Su mejor inversion publicitaria)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Thu May 16 00:51:00 EEST 2002

On Tue, May 14, 2002 at 11:19:34PM +0100, panos at linuxuk.com wrote:

..[snip]..

>   Akribws, ayta einai stereotypa. To Internet yparxei gia na kanei th zwh
> mas eykoloterh kai oxi dyskoloterh. Sto katw katw den enoxlhse kanenan
> (kai an enoxlhsa kapoion poy kserei kai aytos oti den enoxlhse emena aplo
> kai lito). Apo thn allh bebaia an kapoios 8ewrei oti ayto poy kanw einai
> 'bad netiquette' mporei kallista na agnohsie to mhnyma moy. Aploystato.

  Άκου παλικάρι, δεν πάνε ακριβώς έτσι τα πράγματα. Όπως και σε όλες τις
κοινωνίες, έτσι και σ' αυτές που δημιουργούμε στο δίκτυο (γιατί η LGU μια
συγκεκριμένη κοινωνική δομή είναι, όχι «το internet» γενικά κι αόριστα)
υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Οι οποίοι φυσικά δεν υπάρχουν επειδή κάποιος
δικτατορικά αποφάσισε να τους ορίσει, αλλά επειδή εξυπηρετούν την πλειοψηφία
των ατόμων που συντελούν την ομάδα. Άμα είναι να κάνει ο καθένας του
κεφαλιού του, καλύτερα να το διαλύσουμε όλοι και να πάμε σπίτια μας (ή να
πάρουμε τα βουνά).

  Όσο για αυτό που λες, ότι αν μας ενοχλεί το μήνυμά σου μπορούμε απλά να το
αγνοήσουμε, σκέψου το λίγο καλύτερα. Ναι, δε λέω, είναι το μόνο εύκολο για
μένα να βάλω ένα κανόνα στο .procmailrc μου, που όλα να στέλνει τα μηνύματά
σου συστημένα στο /dev/null. Όμως δεν βλέπω πώς αυτό θα εξυπηρετούσε ούτε
εμένα ούτε εσένα, ειδικά αν το έκαναν αυτό και πολλοί άλλοι που διαφορετικά
πιθανώς θα απαντούσαν σε κάποια ερώτησή σου. Επίσης, δες το κι αλλιώς: και
τα spam με ενοχλούν, και αναγκαστικά τα αγνοώ, αλλά θα προτιμούσα να μη τα
λαμβάνω καν.

  Γι' αυτό, ρίξε λίγο νερό στο κρασί σου, και πήγαινε στη σελίδα με το FAQ
της λίστας [0] (που θα έβρισκες πολύ εύκολα από την κεντρική σελίδα των
λιστών του HELLUG [1]). Αφιέρωσε πέντε λεπτά να διάβασεις το κεφάλαιο 2, που
είναι και το netiquette της λίστας αυτής, και θα δεις ότι τα πράγματα δεν
είναι και τόσο πολύπλοκα...

[0] http://homepages.pathfinder.gr/lgu_faq/
[1] http://lists.hellug.gr/

--