ellinika se suse 8.0 : ODIGIES

N.A.K. nekten at linux.gr
Tue May 14 21:10:02 EEST 2002

  Καλησπέρα σε όλους. Έχω στημένο ένα SuSE 8.0 και τα Ελληνικά τα έχω στήσει
ώς εξής:
  Κατά την εγκατάσταση κρατάμε στην επιλογή γλώσσας την default επιλογή
(αγγλικά). Για πληκτρολόγιο διαλέγουμε το Ελληνικό. Εγκαθιστούμε απαραίτητα
τα πακέτα kde-i18n-el, kde3-i18n-el, xfntgreek (βρίσκονται όλα στα cd της
SuSE).
 Στην συνέχεια και αφού τελειώσει η εγκατάσταση της διανομής, μπαίνουμε ώς
root κάνουμε τα εξής:
 α- (Για XFree86 3.x) Ανοίγουμε με κάποιον editor το αρχείο /etc/XF86Config
και στο section "Keyboard" αλλάζουμε τις ρυθμίσεις ώς εξής:

Section "Keyboard"
        Protocol          "Standard"
        XkbRules         "xfree86"
        XkbModel        "pc104"
        XkbLayout       "el"
        XkbOptions      "grp:shift_toggle"
EndSection

 β- (Για XFree8 4.x) Ανοίγουμε με κάποιον editor το αρχείο /etc/X11/XF86Config
και στο section "InputDevice" αλλάζουμε τις ρυθμίσεις ώς εξής:

Section "InputDevice"
  Driver       "keyboard"
  Identifier   "Keyboard[0]"
  Option       "Protocol" "Standard"
  Option       "XkbKeyCodes" "xfree86"
  Option       "XkbLayout" "gr"
  Option       "XkbModel" "pc104"
  Option       "XkbRules" "xfree86"
  Option       "XkbOptions" "grp:shift_toggle"
EndSection

Σημ: Καλού-κακού αλλάξτε και τα 2 αρχεία :)

 γ- Στο Yast Control Center πάμε στην επιλογή "σύστημα" και από εκεί στο
Sysconfig Editor. Βρίσκουμε την επιλογή Base-Administration -> Localisation
-> rc_lang όπου και επιλέγουμε το el_GR.ISO-8859-7 και αποθηκεύουμε τις
επιλογές μας.

 δ- Καλού-κακού κάνουμε ένα reboot για να περάσουν παντού οι νέες μας
ρυθμίσεις και κάνουμε login ώς απλοί χρήστες. Στο Control-center ->
Προσαρμογή ->  Χώρα και γλώσσα επιβεβαιώνουμε ότι είναι οι επιλογές μας για
Έλληνες και στην συνέχεια στο Control-center -> Περιφερειακά -> Πληκτρολόγιο
τσεκάρουμε το Enable Keyboard Layouts και στις πρόσθετες διατάξεις την
Eλληνική.

 Αυτό ήταν! Διαλέγουμε κάποια καλή Ελληνική γραμματοσειρά ( Εγώ προτιμώ την
Helvetica [Greek] ) και πλέον μπορούμε από το σημαιάκι στο panel να επιλέξουμε
γλώσσα.
 Σημ: Όταν θα  έχουμε γυρίσει σε Ελληνικό πληκτρολόγιο τότε πλέον μπορούμε
(σύμφωνα με τις αλλαγές που κάναμε στα αρχεία μας πιο πάνω) να εναλλασσόμαστε
μεταξύ αγγλικού και ελληνικού πληκτρολογίου με <Δεξί shift + Aριστερό shft>.
 Σε αυτό το σημείο να πώ ότι δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος να γυρίσει σε αγγλικό
πληκτρολόγιο με τον παραπάνω συνδιασμό εάν έχει κλειδώσει την οθόνη με το
πληκτρολόγιο στα Ελληνικά.

 Τέλος να πώ ότι πολλές από τις παραπάνω ρυθμίσεις είναι από άρθρο του DjArt.

 Συγγνώμη από την λίστα για το μέγεθος του mail, καλά να είστε όλοι, ελπίζω να
βοήθησα, ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ.