Ερώτηση για TCP/IP

Pavlos Parissis p_pavlos at otenet.gr
Thu May 9 23:31:00 EEST 2002

Γεία σας,

Θέλω να ρωτήσω κάτι που σε κάποιους θα φαίνεται απλό αλλά εγώ δεν το ξέρω και έχω κολλήσει!

Έχουμε έναν server ο οποιός έχει σύνδεση στo internet στα 10 Mbps και ένα client
ο οποίος έχει τον server σαν gateway για τον έξω κόσμο. Έχουμε ρυθμίσει τον server
να δίνει στον client μόνο 50 kbytes από τα 100 kbytes μπορεί να κατεβάζει από το
internet.  Όταν ο client συνδεθεί σε  ένα ftp server και αρχίζει να κατεβάζει τον
τελευταίο kernel, ο server με την σειρά του θα αρχίζει να κατεβάζει με το μέγιστο
ρυθμό που μπορεί και θα το παραδίνει στον client με ρυθμό μισό από αυτό που κατεβάζει.
Το ερώτημα είναι, το άλλο μισό bandwidth που έχει κατεβάσει και δεν έχει παραδώσει
στον client λόγο του traffic shaping που στα κομμάτια πάει???

Με ένα ισχυρό πονοκέφαλο από τα χάπια που παίρνω, λόγο πόνους στην μέση μην σας πάει
ο νους αλλού, και σκεπτόμενος λογικά λεω ότι μέσα στο πρωτόκολλο,TCP ή IP δεν ξέρω που,
με κάποιο τρόπο  Θα γίνεται γνωστό με τη ρυθμό ο ftp server θα στέλνει στον client.
Εδώ χρειάζομαι την βοήθεια σας, να μου πείτε αν ξέρετε πως γίνεται ο έλεγχος για το
μέγιστο ρυθμό με το οποίο μπορεί να μεταφερθεί μια χ ποσότητα δεδομένων.

Γιατί ρωτάω τώρα θα μου πείτε?  Θέλω να ρυθμίσω ένα server να δεσμέυει τα 5 kbytes
από τα 8-9 kbytes που μπορεί να κατεβάζει από το Internet, με ISDN 64Kbps γραμμή,
μόνο για ένα client και τα υπόλοιπα να τα έχουν στην διάθεση τους οι υπόλοιποι.

Από χτες διαβάζω το Linux Advanced Routing & Traffic Control HOWTO και άλλα σχετικά με QoS
και  έχω μπερδευτεί λιγάκι διότι μιλάνε πως μπορείς να κάνεις traffic shaping μόνο στα outgoing
data της κάρτας δικτύου! To πρόβλημα μου είναι πώς δεν μπορώ να το κατανοήσω πως γίνεται στην
θεωρία.
Αν το καταλάβω θα μου είναι και εύκολο να το πράξω.

Αν κάποιος έχει όρεξη να μου πει ας το κάνει.

Παώ για ένα κρύο ντούζ και θα ξαναδιαβάσω τα RFC,manuals και τα ρέστα.

Φιλικά,
Παύλος
--
I love having the feeling of being in control

The surfer of life