a Greek distro is necessary

Emanuil Giuris giuris at spark.net.gr
Wed Mar 13 18:33:01 EET 2002

είμαι γιατρός και ασχολήθηκα με το linux πάρα πολύ. Έκανα και πολλά
ιδιαίτερα μαθήματα με επαγγελματία/γνώστη του linux/unix. Το αποτέλεσμα
είναι ότι έμαθα πολλά πράγματα για το linux, τόσο που σκέφτομαι ότι πιθανώς
θα το χρησιμοποιούσα στο ιατρείο μου αν ήμουν στην Αγγλία, στη Γαλλία, στη
Γερμανία, δηλαδή σε χώρα όπου έχει λυθεί το πρόβλημα της γλώσσας. Τα
ελληνικά δεν μου έστρωσαν ποτέ όσο αφορά στην εκτύπωση ακόμα και αν το
περιβάλλον είναι εξελληνισμένο. Και όταν λέω εκτύπωση ελληνικών εννοώ
κανονικών μονοτονικών ελληνικών (όχι άτονων). Σε μια επιχείρηση, σε ένα
ιατρείο πρέπει να μπορείς να τυπώνεις ελληνικά. Η ερώτησή σου λοιπόν,
φοβάμαι, ότι δεν είναι 'μια απλή ερώτηση', αλλά ένα μεγάλο, εν πολλοίς
άλυτο, πρόβλημα του linux στην Ελλάδα. Η γνώμη μου είναι ότι το ελληνικό
κράτος θα έπρεπε να αναθέσει επ' αμοιβή σε μια εταιρία τη διαμόρφωση μιας
φιλικής στο χρήστη, πραγματικά εξελληνισμένης διανομής linux, η οποία μπορεί
να είναι βασισμένη σε μια διεθνή διανομή. Η διανομή αυτή θα μπορούσε να
χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση, αλλά και από όλους τους πολίτες. Το όφελος
για το κράτος και την οικονομία είναι προφανές. Τα σχετικά λίγα χρήματα του
Δημοσίου θα έχουν επενδυθεί πολύ καλά.
Μακάρι να λέω ανακρίβειες και θα χαρώ να διαψευσθώ.